Recept: Favoriete Healthy Ontbijtje

gezond ontbijt

Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Zoals velen heb ik vaak niet veel trek maar moet er toch wat gegeten worden. Als je ontbijtje dan erg lekker en gezond is wordt het opeten al een stuk aangenamer.

Veel mensen combineren kwark of yoghurt gewoon met muesli of cruesli. Het alleralleraller liefste zou ik de noten cruesli van Quaker met een beetje yoghurt mengen: meer cruesli dan yoghurt natuurlijk! Zoooo lekker! Maar jammer genoeg zit cruesli boordevol met suikers, niet echt gezond dus. Natuel muesli daarentegen is super healthy. Gewoon muesli en niets meer of minder. Maar dat vind ik best saai en daardoor niet al te lekker. Om een tussenweg te vinden pimp ik mijn ontbijtje altijd nog met wat noten, rozijnen en mijn favoriete hagelslag (gezondere versie!, komt nog een blogje over). Als je niet veel trek hebt dan is dit een lekekr en healthy ontbijtje om de dag mee te beginnen!

Je kunt zelf de hoeveelheden bepalen. Ik maak het zelf met kwark, 2 eetlepels muesli, 2 eetlepels noten, 1 eetlepel rozijnen en 1 eetlepel intens puur hagelslag van De Ruijter of 1 blokje extra pure chocola. Maar iedereen vind weer andere verhoudingen lekker. Probeer een beetje wat jij het lekkerst vindt. Heb je een keer wat meer trek is het ook heel lekker om een banaan of bosbessen erbij te doen!

gezond ontbijt

Benodigdheden voor één persoon, hoeveelheden naar eigen wens:

Kwark of yoghurt

Muesli

Noten

Rozijnen

Hagelslag of extra pure chocola

Bereidingswijze:

Makkelijker kan haast niet: Doe alles in een bakje.

gezond ontbijt
En mengen maar!

gezond ontbijtVoilá, ontbijtje is klaar!

4 gedachtes over “Recept: Favoriete Healthy Ontbijtje

  1. Hmmm dit ziet er echt heel erg lekker uit!
    Goed dat je me wijst op de suikers in cruesli.. Daar moet ik echt eens op gaan letten. En zal het zelf dan met alpro soja gaan eten. Je hebt me zojuist op een heel fijn ontbijt idee gebracht :)

Plaats een reactie