Recept: Boterham Pizza

boterham pizza

Het komt weleens voor dat trek hebt in iets wat je niet in huis hebt. Ga even naar de supermarkt zou je zeggen? Maar als het al donker is heb ik daar vaak ook geen zin meer in. Zo had ik laatst zin in pizza. Normaal ligt er altijd wel een pizza in de vriezermaar precies NU ik een pizza wil ligt er natuurlijk geen één meer. En zoals ik al zei: supermarkt is ook geen optie meer.

Oké plan B. Zelf een pizza maken dan maar. Om zelf nog het deeg te maken is het nu te laat voor, dat moet ook nog rijzen. Wat dan? Brood als bodem! Eigenlijk een tosti, maar dan open. Hmmm klinkt best oké toch? Ik haalde boterhammen uit de vriezer, pakte wat dingen die nog in de koelkast lagen en de brood pizza was geboren. Eigenlijk ook nog een stuk gezonder dan een diepvriespizza (dûh) omdat je dit kan beleggen zoals je zelf wilt.. Uiteindelijk super lekker, simpel, snel en gezond. Je zou haast zeggen beter dan mijn one and only favourite Dr Oetker Ristorante Mozzarella (kwijl!) maar sorry, die blijft écht mijn favoriet.

Benodigdheden voor 1 persoon

2 sneeën brood

Tomatenpuree

Ketchup

Kaas (anything you like)

Ander beleg: salami, ui, pesto, champignons, ham, ananas etc.

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 180 ᵒC. Besmeer de boterhammen met tomatenpuree en ketchup. Dit doe ik omdat tomatenpuree zelf best sterk van smaak en een tikkeltje zuur is. Je kunt ook alleen tomatenpuree of alleen ketchup gebruiken. Beleg de boterhammen met kaas en verder wat jij lekker vindt. In mijn geval was dit geraspte oude kaas, geitenkaas, pesto en ui. Bak de boterham pizza’s ongeveer 15 minuten in de oven. Buon appetito!

12 gedachtes over “Recept: Boterham Pizza

  1. Dit vind ik nog eens een briljant idee wat ik gelijk op ga slaan!
    Ik hou er namelijk erg van om tussen de middag goed en warm te lunchen. Vaak is dit een gebakken ei met tomaatjes en wat kruiden en specerijen, en dit is een welkom alternatief. Ik ben namelijk ook dol op pizza :)
    Hier ga ik vriend lief binnenkort eens mee verrassen!

Geef een reactie

