Recept uit…..: Truffeltaart

 

truffeltaart

Recept uit……. Koken & Genieten Het Grote Taartenboek

Het is alweer best een tijd geleden dat ik deze taart heb gemaakt (lees 2 jaar?). Maar toen ik de foto’s weer tegenkwam op mijn laptop begon in spontaan weer te kwijlen. Zegt genoeg denk ik? Dit recept moest ik wel delen!

Het begon met het Grote Taartenboek van Koken & Genieten. Toen ik dit boek in de winkel zag moest en zou ik het in mijn bezit krijgen. Af en toe heb je dat ;). Wij hadden thuis al een abonnement op het blad Koken & Genieten en die toetjes en taarten die daar in stonden….kwijl….. Toen ik eenmaal het Grote Taartenboek in mijn bezit had (en dat duurte natuurlijk niet lang) kon ik gewoon niet kiezen welke taart ik als eerst zou gaan maken. Als je keuze hebt uit wel 200 (!) onwijs lekkere taarten is de keus niet 1-2-3 gemaakt. Na eerst gekeken te hebben wat voor de eerste keer niet al te moeilijk was en daarna wat overleg met het gezin was er een winnaar: de Truffeltaart. Als choco-addict was dit natuurlijk de hemel voor mij (en ik weet zeker voor veel anderen ook). Deze taart was voor mij de eerste keer een ‘echte’ taart maken (en daarmee bedoel ik niet met een pakje van Koopmans). Ik vond het echt super leuk en het wordt nog leuker als het eindresultaat onwijs lekker smaakt.

Ben jij een echte chocolade-addict en wil je niet al te moeilijk beginnen met bakken? Dit recept zou dan wel wat voor jou kunnen zijn!

truffeltaart

Note: hou er rekening mee dat je een deel een avond of halve dag van te voren moet maken!

Ingrediënten en bereidingswijze

truffeltaart

Tips:

Stap 1: de lange vingers kun je makkelijk verkruimelen door er met een deegroller op te slaan of overheen te rollen.

Stap 4: Wanneer je au bain marie chocolade smelt mag het water niet koken en mag de kom ook niet het water aanraken.

Stap 4: Bekleed een snijplank met bakpapier en giet daarover de chocola. Zet de snijplank in de koelkast! Doordat de chocolade warm is duurt het erg lang voordat je er krullen van kan maken als je het niet in de koelkast legt. Controleer wel vaak of de chocolade omdat deze nu ook sneller hard wordt.

truffeltaart

Wat was jou eerste ‘echte’ taart die je bakte?

7 gedachtes over “Recept uit…..: Truffeltaart

  1. Mijn mams en vriend zijn gek op truffels, deze ga ik dus zeker onthouden voor een verjaardag! Daar ga ik, mits hij mislukt, vast punten mee scoren hihi

    1. Hij is super makkelijk dus mislukken gaat niet zo heel snel! Maar mocht dat wel gebeuren maakt het alsnog niks uit want het is gewoon één en al chocola haha

    1. Zeker doen! Echt zó lekker! Ik probeer trouwens al een tijdje op jou blog te komen via de url in je naam maar het lukt niet…. Ik krijg een lege wordpress site met als header twinkelbella en ´´nothing found It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help´

Geef een reactie

