Recept: Ravioli met romige pestosaus

Ravioli met romige pestosaus

Soms heb je weleens zin in eens wat anders dan normaal. Normaal eet ik pasta met een simpele (saaie) tomatensaus en kaas (dûh) maar ik wilde weer eens gaan experimenteren. Dit keer met goede afloop!

Pasta en pesto zijn een bekende combinatie maar ik gaf er een eigen twist aan. Veel recepten zijn met pesto alla genovese (van olijven) maar ik hou persoonlijk meer van pesto rosso (van zongedroogde tomaten). Ik dook mijn koelkast in en combineerde de pesto (rosso) samen met wat dingen die ik nog in mijn koelkast had liggen Voel je vrij om hiermee te experimenteren en kies wat jij het lekkerst vindt!. Een kleine 20 minuten later kon ik al aanvallen. Voilà, très slimple: ravioli met romige pestosaus.

benodigdheden voor 1 persoon:

125 gram verse ravioli (in het koelvak te vinden)

½ courgette

Kleine ui

100 ml kookroom

3 theelepels pesto

Kaas

Bereidingswijze:

Pel en snipper de ui. Snij de courgette in plakken (niet te dun!). Strooi wat peper en Italiaanse kruiden met zout over de courgette. Verwarm wat boter in een pan of gebruik een grillpan en bak de courgette. Wanneer je de courgette omdraait doe je de gesnipperde ui erbij. Zet ondertussen water op en breng het water aan de kook en kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking. Meng ondertussen de kookroom met de pesto en verwarm dit (kan heel makkelijk in de magnetron). Serveer de ravioli met de gegrilde courgette, ui, pestosaus en kaas. Super snel, super lekker!

Ravioli met romige pestoraus

3 gedachtes over “Recept: Ravioli met romige pestosaus

Geef een reactie

