NIEUW: Deluxe chocopasta

chocopasta

Kennen jullie ook dat euforische gevoel als alle kerstkrantjes van de supermarkten op de deurmat vallen? Ik wel hoor! Het Lidl krantje was de eerste dit jaar en ohoh bij elke pagina hoorde ik mezelf zeggen: ‘Dit lijkt me lekker!’  ‘Ohhh dit wil ik kopen!’. Vaak komt dat er niet van want tsja, dat is niet echt goed voor de portemonnee. Maar dit moest ik gewoon proberen!

Waar heb ik het over? De Deluxe chocoladepasta. De Lidl heeft vier smaken: nougat met hazelnootstukjes, mokka-koffie, toffee of witte crème met kokosstukjes.

Om ze alle vier te kopen ging me een beetje ver maar voor het leuke prijsje van €1,29 wilde ik er twee proberen. Welke dat werden? Nougat met hazelnootstukjes en witte crème met kokosstukjes. Mokka-koffie leek me iets te sterk en ik hou niet heel erg van een koffies smaak. De toffee leek me op zich wel lekker maar ik had het idee van de mierzoete toffee fudge in m’n gedachten en dat leek me dus té zoet.

Witte crème met kokosstukjes

Ik was het benieuwdst naar de witte crème met kokosstukjes. Het deed me denken aan een witte bounty (bestaat die trouwens al?). Niet dat ik een kokos of bounty fan ben, in tegendeel eigenlijk, maar een subtiele kokossmaak kan ik altijd wel waarderen. Ook heb ik nog nooit ergens een chocopasta met kokos erin gezien. Je hebt vele soorten en maten, smaken en kleuren, maar kokos? Nee, dat had ik nog nooit gezien.chocopasta

Nu natuurlijk de hamvraag: hoe smaakte het? Nou ik zal je vertellen: heerlijk! Het is een witte chocopasta, waarom ze de naam crème hebben gekozen weet ik niet (klinkt chiquer?) maar het is gewoon dood gewone witte chocopasta. Nouja niet dood gewoon want er zit natuurlijk kokos in. De kokos is duidelijk te zien. De chocopasta heeft ook geen gladde textuur. De kokossmaak ik echt precies goed. Niet te veel, niet te weinig. Als je kokos lekker vindt maar geen enorme fan ervan bent zal je zit zeker lekker vinden!

Nougat met hazelnootstukjes

Next: de nougat met hazelnootstukjes. Huh nougat dacht ik?! Dat is toch zo’n blokje met noten en vruchten dat onwijs plakt aan je tanden? Ik heb zitten brainstormen hierover maar het is me nog steeds een raadsel waarom het nougat wordt genoemd.  Misschien beetje rare vertaling van het etiket? Iemand een idee?chocopasta

Hoe smaakte het? Lekker! Maar ik moet wel zeggen: niet spectaculair. Het is een gewone chocopasta, een beetje tussen puur en melk ik, met mini hazelnootbolletjes. Ik dacht eerst nog dat de chocopasta zelf op hazelnootpasta zou lijken (het nougat-verhaal verklaren), maar dat was dus niet het geval. Het is een simpele, lekkere maar niet heel vernieuwende chocopasta. Als je van nootjes houdt: zeker proberen!

Conclusie

Jullie kunnen het misschien al raden: de witte crème met kokosstukjes is absolutely my favorite. De crème en kokos is precies in verhouding en het is iets wat ik nog nooit had gezien/geproefd. Nougat met hazelnootstukjes is ook zeker lekker maar wel een stuk normaler en minder spectaculair.

Welke lijkt jou het lekkerst?

Een gedachte over “NIEUW: Deluxe chocopasta

Geef een reactie

