Merry Christmas!

Naamloos11
Het is Kerst! Maar dat was jullie natuurlijk niet ontgaan ;) Omdat mijn blog nog niet zo heel lang bestaat heb ik geen kerstrecepten. Ik ben trouwens ook geen ster in kerst-koken (is dat een woord?) omdat ik het liefst gewoon simpel, makkelijk maar wel lekker kook. Bij kerst wordt al snel van alles uit de kast getrokken met (voor mij) onbekende, moeilijke dingen. Daarbij komt dat wij thuis met kerst redelijk ‘gewoon’ eten. Een keer groente, aardappelpuree en een lekker stukje vlees en de volgende dag gourmetten. Dus echte kerstdiners koken is niet echt aan mij besteed. Toch wilde ik een artikel schrijven wat wel met kerst te maken heeft.

Eerder kon je al lezen dat ik de kerstfoldertjes van de supermarkten super leuk vind. Hier besloot ik dus wat mee te doen!

Ik heb van de AH, Jumbo, Lidl en C1000 een paar dingen uit hun folder gekozen wat mij lekker of leuk lijkt of dat ik gewoon bijzonder vind.

1Naamloos
1| Super gaaf idee! Ook gewoon helemaal compleet met woksaus en al. Gaat iemand deze proberen dit jaar?

2
Naamloos1 3 Naamloos3

 

 

2|I love cheese! Toen ik deze gourmetschotel zag dacht ik HEBBEN! Jammer genoeg hebben we al het vlees en dergelijke al gekocht dus is het een beetje te laat. Fingers crossed dat ze hem volgend jaar weer hebben!

3| OMG kan het nog meer chocola zijn?! Lijkt me super machtig maar oh zo lekker.

4

Naamloos24| De cronut! Ik vind dit nou niet echt met kerst te maken hebben maar ach. Ik heb hem nog niet gegeten. Ik weet ook niet of ik dat wel ga doen. Het lijkt me enorm vet omdat je én bladerdeeg is én dan nog eens gefrituurd wordt.

5                                                                          6
 Naamloos4Naamloos5

5| Deze lijkt me super lekker! Minder zoet dat een kerststol omdat dit gewoon brood is (denk ik?), maar wel met een glazuurlaagje. Overigens heb ik deze al bij de Jumbo gezien maar hij is klein! Echt, op de foto dacht ik dat het een aardig groot breekbrood was maar dat valt een beetje tegen….

6|Hartige macarons. Zal vast al bestaan maar ik had het echt nog nooit gezien. Kan me er dan ook niks bij voorstellen hoe het smaakt. Maken ze dit dan ook met amandelmeel?!

7                                                                     8

Naamloos6Naamloos8

7| Kip! Ik hou van kip uit de oven. Dan blijft het namelijk heel erg mals. Met pesto en kaas is het nog lekkerder. Alleen de pijnboompitten zijn niet echt mijn favoriet. Misschien wel leuk idee om zelf te maken!

8| More cheese! Lekkerder kan ik me haast niet voorstellen….

9
 Naamloos7

9| Hier wist ik nou niet zo goed wat ik ervan moest denken. Ik dacht eerst: zie ik het nou goed?! Het zijn namelijk geschilde appels. En wat doen appels als ze geschild zijn? Jawel, bruin worden. Geen idee hoe ze zit hebben kunnen doen haha

10
Naamloos9
10| twee in één. Over de chocopasta heb ik al een blogje geschreven. Is zeker het proberen waard. En mensen, als je de lekkerste kerststol uit de supermarkt wil eten, probeer dan deze van de Lidl. Zó lekker! Alles, de rozijnen, spijs, noten etc, precies goed in verhouding. Yummie!

11
Naamloos10
11| Deze vond ik gewoon onwijs grappig. Die kaas in speciale kerstvormen doet me niet veel, al kan ik me voorstellen voor kinderen wel. Hoe leuk is deze vormgegeven?!

Hebben jullie iets gezien in een kerstfoldertje wat je lekker/niet lekker/bijzonder etc lijkt?

7 gedachtes over “Merry Christmas!

  1. Hmmm wat een heerlijke kerst hapjes en gourmetschotels zie ik voorbij komen!
    Ik heb ze kerst nie gekookt, kerstavond schoof ik aan bij de schoonfamilie. Mijn schoonmoeder had allerlei lekkere gerechters klaargemaakt die ze eerder dat jaar leerde maken tijdens een kookworkshop. Erg leuk om te zien dat ze via deze weg nieuwe smaken leerde combineren en erg leuk dat het met veel enthousiasme werd gebracht zodat ze het thuis ook leuk vind om ermee aan de slag te gaan. Eerste kerstdag en de tweede kerstdag worden het ook gourmetschotels, ik blijf dit zo gezellig vinden met deze dagen!

    1. Klinkt leuk zeg! Dat is denk ik ook het doel van zo’n kookworkshop: er ervaring uithalen en het zo leuk vinden dat je het gaat delen met anderen. En gourmetten blijft altijd leuk en gezellig wanneer je het ook doet!

  2. Je heb wel lekkere dingen uitgekozen zeg, pff! Dat breekbrood met glazuur lijkt me ook best lekker, jammer dat ‘ie zo klein is. En die kipfilet ovenschotel, hmmm! En sowieso die gourmetschotel vind ik ook een erg leuk idee.

Geef een reactie

