Favoriete product: De Ruijter Specials Intens Puur

Naamloos002

Iedereen heeft wel producten die standaard in de (koel)kast staan. Als het daar niet staat krijg je de schrik van je leven en ren je naar de eerste beste supermarkt. Voordat het op is heb je alweer een nieuw exemplaar in de kast hebt staan. Dit kunnen producten zijn die je gewoon heel erg lekker vindt (heeeeel lekker), maar het kunnen ook producten zijn die heel veelzijdig zijn. In deze rubriek laat ik mijn favoriete producten zien! Deze keer De Ruijter Specials Intens Puur

Hagelslag

Hagelslag, hét bekende Nederlandse broodbeleg. Ik denk dat iedereen vooral herinneringen heeft aan de hagelslag met funnies erin. Net zo lang blijven strooien totdat je eindelijk zo’n gekleurd ding op je boterham lag. Resultaat: berg hagelslag, één funnie en ergens verstopt nog een boterham.
Hagelslag heb je tegenwoordig in veel soorten en maten: kwinkslag, melk, puur, wit extra puur, XXL hagel. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het wel.

Heel lekker allemaal, maar gezond? Niet echt. Hagelslag bestaat namelijk voor zo’n 55% uit suiker. Oké, suiker is nodig om het lekker te maken maar zo veel? Voor de gene die het nog niet wisten: hoe puurder de chocola, hoe minder suiker.

De Ruijter Specials

De Ruijter Specials zijn een chocolade hagelreeks die de verleiding van echt chocolade naar je boterham brengen. Een smaakbeleving om intens van te genieten!

Er zijn vier maken: romig melk, extra puur, intens puur en koffie puur. Misschien kun je na wat ik hiervoor heb gezegd al weten welke ik koos:

hagelslag

Intens puur! Deze moest ik natuurlijk gelijk proberen. Hoe puurder, hoe minder suiker. En een bijkomend meevallertje: hoe puurder, hoe lekkerder ik het vind! Intens puur is hagelslag met 65% cacaobestanden. De extra puur heeft 35% cacao , maar hé als we het doen, doen we het wel gelijk goed: Ik ging voor de intens puur.

hagelslag

Oh my lord, ik was gelijk verkocht! De smaak is inderdaad echt intens. Kleine korreltjes die dansend op je boterham terecht komen.  De verpakking is wel kleiner dan normaal (marketing dingetje?) maar ik begrijp dat ook wel. Zoals De Ruijter al zegt is de smaak intens dus een hele berg op je boterham strooien doe je niet zo snel. Daarbij komt dat het ook een Special is, dus niet iets waar je al je boterhammen mee zal beleggen (alhoewel….).

Sinds ik deze hagelslag heb geproefd: geen ‘normale’ hagelslag meer voor mij! Het is écht een favoriet product geworden. Even ter vergelijking met de ‘normale’ hagelslag die dus voor zo’n 55% uit suiker bestaat: Intens puur bestaat voor 42% uit suiker. Alsnog best veel, maar het scheelt ook veel.  En als je alles met mate doet, kan het best!

hagelslag

Weetje: Wist je dat De Ruijter eerder vlokken maakte dan hagelslag? Hagelslag kwam zo’n twee jaar later op de markt!

Wat is jou favoriete hagelslag?

6 gedachtes over “Favoriete product: De Ruijter Specials Intens Puur

  1. Ik vind hem ook heel erg lekker!
    Heb hem al een tijd niet meer gegeten, maar kan me herinneren dat het echt een mini pakje was voor veel te veel geld :P Maar toch: blijft heel lekker!

    1. Jeej nog iemand die mijn liefde ervoor deelt! Ik ben ook altijd op zoek naar ‘bijzondere’ pure chocola. Gek eigenlijk want ‘vroeger’ vond ik wit het lekkerst haha.

Geef een reactie

