The Food(d)iary | week 52

fooddairy

Het maken van de vorige dairy was mij goed bevallen. Jullie ook? Deze week was de week waarin kerst natuurlijk onmisbaar was! Niet dat wij het groots vieren maar op tv, op de radio, in de bladen, op internet, overal was kerst! Het is wel leuk en gezellig maar ik ben ook weer blij dat niet meer alles om kerst draait.

mega ui
Maandag ging ik gourmetten met mn lieve vriendinnetjes. Zaterdag hadden we ook al afgesproken maar door de drukte van het studeren moesten we wat quality time inhalen. Check deze MEGA ui!

gourmetten
De tafel! Iedereen heeft een beetje z’n eigen ‘gourmet gewoontes’ dus het was leuk om eens wat andere dingen uit te proberen. Het was onwijs gezellig!

toetje mona brownie pudding
Bij de boodschappen doen twijfelde we of we nog een toetje zouden kopen of niet. Uiteindelijk toch gedaan, de Mona browniepudding. Ik zei nog: phoe ik hoef het niet meer hoor! Maar jeetje, het bleef toch niet bij één hapje proeven….

perra schnauzer
Ik was foto’s aan het maken en Perra vond het natuurlijk hartstikke interessant al dat eten.

overjarige kaas
Hoe ouder de kaas hoe lekkerder. Toen ik deze kaas zag moest ik hem natuurlijk wel meenemen. 3 Jaar gerijpt! Omnomnomnom.

mini ketchup
Nog over uit Breda: mini ketchupfles! How cute?!

delonghi oven
Mijn oventje uit Breda schoonmaken. Gelukkig was hij niet vies maar was het meer voor het idee dat hij schoon werd opgeborgen. Heb ik een hoop plezier van gehad!

aardappelpuree
Eerste kerstdag! Wij vieren kerst helemaal niet groots of met veel familie. We aten varkenshaas met peperroomsaus, broccoli en bloemkool en aardappelpuree. Hier een foto van de lekkerste aardappelpuree ooit! Recept dat misschien al 100 jaar bestaat.

tomatenbouillon
Vaak drink ik heel de dag door thee maar de laatste tijd gaat het me af en toe tegenstaan. Met dit weer vind ik warm drinken het lekkerst en daarom wissel ik af en toe af met een tomatenbouillon.

gourmetten
Tweede kerstdag! Gourmetten. Ik kan me niet herinneren dat ik twee keer in één weeg gegourmet heb haha. Was weer super lekker en gezellig :)

lunch
Lunchtime! Onder andere een allisonboterham van de hema (lekkerste, met pitjes!) met de overjarige kaas. De kaas is zo oud dat je hem eigenlijk niet kan snijden met de kaasschaaf. Verder smeerkaas met komkommer en gewoon boter met zeezout. Yum!

BAKKEN
Foto’s maken om vier uur….. Ten eerste was het dus zo’n donkere dag dus ik moest het al met belabberd licht doen en als ik de camera in een bepaalde hoek zette kreeg ik rare bewegende strepen. Recept is wel gelukt maar omdat de foto’s zo crappy zijn zonder stap-voor-stap foto’s denk ik.

diner
De dag na kerst werden de restjes opgegeten. Ik had mini vegahapjes en een blikje groente. Niet het lekkerste maal maar ach, met saus kun je alles lekker maken haha.

wiener melange
Zonder mijn koffie met melkschuim kan ik écht niet. Ik weet niet wat het is maar soms hebben we melk die niet goed wil schuimen. Gevolg: bijna geen melkschuim en dus een chagrijnige ik. Grrr.

2013-12-28 18.07.43
The Baker Brothers kijken. Zo’n leuk programma en ook heel mooi gefilmd en in elkaar gezet!

2013-12-28 19.01.53
Niet weten wat je ’s avonds moet eten. Wat doen we? Alle kastjes opentrekken en daar wat van maken. Resultaat is weer een lekker prutje! Dit was rösti, ui, doperwtjes, rauwe ham en kaas. Ben gek op prutjes ondanks dat het er vaak een beetje onsmakelijk uitziet.

2013-12-28 19.13.25
Ik weet niet wat het was maar Perra stond heel de tijd bij me te azen op mijn prutje. Normaal doet ze dat nooit omdat ze weet dat ze van mij niks krijgt. Rook denk ik lekker haha

Dit was dan de laatste dairy van 2013. Volgende week is het dan 5 januari als de volgende dairy voorbij komt. Time flies!

7 gedachtes over “The Food(d)iary | week 52

  1. Ziet er allemaal lekker uit! De 3 jaar gerijpte kaas is zeker van AH? Ik werk er en het is sowieso de lekkerste kaas haha (alleen drama om te snijden)

Geef een reactie

