Recept: Pindasaus

pindasaus Als eerst: Happy New Year! Ik wens iedereen een gezond en fooddelicious 2014! Omdat iedereen waarschijnlijk nog met een buik vol oliebollen en een kater op bed ligt heb ik vandaag een klein artikel. Ik had weer eens wat meegemaakt: Laatst at ik nasi, lekker, makkelijk en snel klaar! Wat kan daarbij natuurlijk niet missen? Juist, pindasaus. Normaal heb ik zo’n zakje van Conimex met poeder waar je alleen maar water hoeft toe te voegen. Super handig omdat het makkelijk te doseren is en je niet met restjes zit opgescheept, wat wel gebeurd als je zo’n hele bak met kant-en-klare pindasaus koopt. Maargoed. Mijn nasi was ik aan het bakken en zette de waterkoker aan voor de pindasaus. Loop ik naar de kast en ik zag dat ik geen zakje met poeder voor pindasaus meer had. Oh nooo dacht ik. Maar ik wilde persé pindasaus anders mist er gewoon iets! (herkenbaar?). Ik herinnerde me dat je heel snel en makkelijk zelf pindasaus kon maken. En ja hoor, de eerste hit op Google was raak. Ik was echt verrast want het was echt heel lekker!

Het wordt gemaakt met ingrediënten die je altijd wel in huis hebt waardoor je het altijd wel kan maken. Wat willen we nog meer?!

Benodigdheden voor 1 portie:

30 gram pindakaas

1 theelepel ketjap

Mespuntje sambal

Melk of kookroom

Evt snufje suiker

Bereidingswijze:

Doe de pindakaas, ketjap en sambal in een kommetje. Zet dit even in de magnetron totdat de pindakaas zacht is. Meng het goed door elkaar. Daarna giet je wat melk en kookroom erbij, dit doe je een beetje op gevoel. Zet het weer in de magnetron totdat bubbels verschijnen. Als het nog te dik is doe je gewoon nog mat meer melk of kookroom erbij, en als het te dun is doe je nog wat pindakaas erbij. En klaar is het. Super simpel toch?! pindasaus

Tip: Voor een leuke twist kun je fijngehakte pinda’s er doorheen doen of vervang je de melk/kookroom door kokosmelk. Durf te experimenteren!

5 gedachtes over “Recept: Pindasaus

Geef een reactie

