The Food(d)iary | week 1

fooddairyMensen, de eerste week van januari is alweer voorbij! Nog 51 te gaan haha. Deze week was het dan eindelijk oud en nieuw.Ik vind de week met oud en nieuw altijd een beetje raar. Een soort van weekend midden in de week. Geen oliebollen zie je voorbij komen want die lust ik niet. Ja echt.
Benieuwd naar mijn foodfoto’s van deze week?

theepot
Aanschouw mijn superpoepieschattige theepot. Ik had hem gezien en hij was best duur (17 euro) maar ik vond hem zó leuk dat ik hem toch wilde kopen. Kwam ineens mijn lieve mama ermee als ‘extra kerstcadeautje’. Lief hè?!

boterham pindakaas hagelslag
Lunchhhh! Pindakaas met zeezout (aanrader!) en hagelslag.

gebakken ei met kaas pesto rauwe ham
’s avonds had ik geen trek dus ik besloot een gebakken eitje te maken. Maar Susanne is Susanne niet als ze er toch nét even wat anders van maakt. Dus het werd een gebakken ei met rauwe ham (ipv bacon, stuk gezonder!), oude kaas en pesto. Beviel me erg goed!

milka milka
Mijn zus ging naar Duitsland en vroeg of ik nog wat wilde uit de supermarkt daar. Ik ging op de site van Milka kijken en kwam dit tegen. Volgens mij is het chocola met van die knetterstukje en een soort van chocolade ei met een vulling. Jammer genoeg hadden ze deze niet :(

mcdonalds thee
Ik ging het huurcontract tekenen met de onderhuurster van mijn kamer, dus dat werd een ritje naar Breda. De laatste….Traditiegetrouw op de terugweg een kopje thee bij de McDonalds.

extra pure chocola
Hoe ik mijn chocola eet haha. In kleine stukjes gebroken en niet kauwen maar laten smelten. Hmmmmm

rijst prutje doperwt wortel
Ik voelde me niet heel lekker dus ik wilde iets licht verteerbaars eten. Dat werd rijst met doperwtjes en worteltjes en wat roomkaas en niet te vergeten chilisaus= prutje!. Klinkt heel vies (en ziet er denk ik ook zo uit) maar ik vind het onwijs lekker. Het lekkerst is nog met een klein lepeltje eten.

beschuit smeerkaas
Er zijn van die periodes dat ik heel lang geen beschuit eet maar ik had er weer eens trek in. Ik besloot er smeerkaas en peper op te doen. Verrassend lekker!

speltbrood
De lekkerste boterhammen ever: Oerbrood spelt van de Jumbo! Ik roosterde ze lekker en belegde ze rookkaas en boter met zeezout.

hapjes
Hapjes met oud en nieuw! We hadden mini worsten-, saucijzen-, kaas-, en kipsatébroodjes. Super lekker en ook warm. Die kipsaté komt bij de Hema vandaan. Die beviel me zo goed dat ik een poging ga doen om ze zelf te maken.

mini vega hapjes
Nieuwjaarsdag vind ik altijd een beetje een rare dag, kort en vaak ook raar met eten. We hadden nog mini vega hapjes van de kerst over dus die besloot ik maar op te eten met een salade. Simpel maar lekker én gezond :)

merci petits
Merci Petits. Als je mij blij wilt maken moet je me dit geven haha. Dit is mijn favoriete smaak: Nougat. Zo’n zachte vulling die smelt op je tong.

ontbijtje

*hoofd een kwart draaien*. Mijn ontbijtje: kwark met jam, beschuit en wat suiker en kaneel. Ik at het een tijd geleden best vaak maar het viel me nu een beetje tegen. Of het kwam doordat ik me niet zo lekker voelde.

komkommer met aromat

Lekkere snack: komkommer met aromat (geel zout) en peper. Lekker fris! Al kun je volgens mij met aromat alles wel lekker maken :p

notenvruchtenbol
Toen we in Breda waren zijn we nog langs de Jumbo Foodmarkt geweest. Nu écht de laatste keer :( Ik sloeg nog even mijn favoriete notenvruchtenbolletjes in en ohoh wat smaakte het goed! Met mijn favoriete kaas: Milner extra gerijpt.

lunch
Lunchhhh. Ik ben volgens mij in een beschuitjes-fase beland haha. En ook nog een stukje kerststol erbij. Het kontje, zonder spijs. Mijn vader had twee kerststollen gekregen en we hadden er zelf ook nog twee gekocht. Je kunt je dus wel voorstellen dat we nog steeds bezig zijn met opeten!

bruine bonenesoep
Het ziet eruit als… ehh.. Je weet wel. Bruine bonensoep van mn moeder. Lekkerder kan haast niet! Ze had echt een megamega pan gemaakt maar in twee dagen komt het gewoon op.

Maggi soep
Bij soep hoort Maggi. Standaard. Geen twijfel over mogelijk!

Zo het eerste weekje van januari is voorbij! Ik ben wel blij dat het gewoon weer normale weken zijn zonder alle feestdagen gekte. Ik had namelijk donderdag het gevoel dat het zondag was….Ook moet ik nu op zoek naar een baantje om mijn dagen een beetje op te vullen nu ik niet meer studeer. Zal niet meevallen in het gat waar ik woon maar we zullen zien!

2 gedachtes over “The Food(d)iary | week 1

Geef een reactie

