Favoriete product: Milner extra gerijpt.

milnerIedereen heeft wel producten die standaard in de (koel)kast staan. Als het daar niet staat krijg je de schrik van je leven en ren je naar de eerste beste supermarkt. Voordat het op is heb je alweer een nieuw exemplaar in de kast hebt staan. Dit kunnen producten zijn die je gewoon heel erg lekker vindt (heeeeel lekker), maar het kunnen ook producten zijn die heel veelzijdig zijn. In deze rubriek laat ik mijn favoriete producten zien! Deze keer Milner extra gerijpt

Say Cheeeeese!
Wij Hollanders zijn kaaskoppen. Kaaaaaas, I love it! Kaas wordt gemaakt van melk en naast vet en eiwitten zitten er de nodige vitamines in. Best healthy zou je toch zeggen? Dat valt wel mee. 48+ Kaas bestaat namelijk voor bijna 1/3 uit vet. Best wel veel vind ik. Gelukkig kunnen mensen met de technologie van tegenwoordig kaas maken met minder vet. Tegenwoordig bestaat er daarom 30+ kaas, 20+ kaas en zelfs 10+ kaas. Die laatste lijkt me niet te eten want vet geeft ook veel smaak aan eten. Zelf eet ik het meest 30+ kaas, minder vet maar wel (bijna) net zo lekker als volvette kaas. Het bekendste merk kennen jullie vast wel namelijk Milner.
2013-12-04 09.59.24

Milner
Milner kaas wordt gemaakt met halfvolle melk en is daardoor minder vet dan 48+ kaas. Doordat de kaas van Milner met halfvolle melk wordt gemaakt bevat het 40% minder vet dan 48+ kaas. Naast minder vet bevat de kaas van Milner ook meer voedingsstoffen dan 48+ kaas. Win win situatie zou ik zeggen! Milner heeft kaas in vele soorten en makten: van jong tot oud, van stuk tot geraspt en van een kilo tot een ons.
milner-nederland-is-om

Vroegâh
Vroeger lustte ik niet graag kaas, eigenlijk gewoon niet. Gaf mij maar hagelslag of chocopasta! Maar, ik denk zoals bij vele van jullie, mocht ik niet alle twee m’n boterhammen met zoet en at ik dus braaf één boterham met zoet en één boterham met worst of kaas. Kaas? Nee echt niet! Alleen als het hele jonge kaas was want die was dan zo lekker romig. Maargoed, smaken veranderen en nu ben ik een echte kaasliefhebster! Hoe ouder hoe lekkerder. Gek hè dat ik eerst niets van kaas moest hebben en het liefst zo jong mogelijk en nu ik echt een kaas gek ben en hoe ouder hoe beter.

Milner extra gerijpt.
Oké, back to the point. Toen thuis iemand moest afvallen kwamen er minder vette producten in huis en daar hoorde dan ook 30+ kaas bij. Het was even wennen maar ik moet zeggen: als je niet beter weet, mis je de volvette kaas niet. Zoals ik net al zei: hoe ouder de kaas hoe lekkerder ik hem vind!. Bij Milner extra gerijpt was ik gelijk verkocht. Lekker oud en je ziet de zoutkristallen zitten! De kaas is een beetje pittig maar niet té. Een tijdje terug kwam Milner ook met oude kaas. Toch blijf ik trouw aan mijn extra gerijpt. Het liefst eet ik de kaas dubbel, dus twee lagen, op een meergranen pistoletje. Genieten!! Als je tegen mij zou zeggen dat ik heel m’n leven alleen nog maar Milner extra gerijpt mag eten op mn brood: geen probleem hoor! Zó lekker vind ik het.
2013-12-06 10.14.55

Wat voor kaas eet jij en heb je weleens Milner 30+ gegeten?

15 gedachtes over “Favoriete product: Milner extra gerijpt.

  1. Nomnom, kaas! Al vind ik plakjes kaas zoals deze (bij voorbaat excuses) niét te eten. Heb veel liever een lekker stuk van de kaasboer, dat smaakt toch veel ‘echter’ en lekkerder!

  2. Ik hou ontzettend veel van kaas, vroeger helemaal niet trouwens (net als jij). Ik haal altijd biologische kaas op de markt, dat ligt hier standaard in de koelkast. Heerlijk.

    1. Ik heb eigenlijk nog nooit biologische kaas gegeten. Smaakt dat echt anders/beter? Vind het altijd jammer dat biologische producten duurder zijn en dan weet je nog niet eens of het wel écht biologisch is (in de supermarkt dan)

  3. Ohhhh jummm! Ik ben echt een kaasfreak, altijd al geweest haha. Ik zit vaak gewoon op de bank met een plak kaas (of twee, of drie), gewoon lekker snoepen haha! En vooral de oudere kazen vind ik helemaal het einde <3

  4. Hmm ik hou niet zo erg van oud of extra gerijpt. Maar ik hou voor de rest wel echt van kaas! Wij hebben eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren dezelfde kaas van de kaasboer. Volgens mij is het een Gouwenaar light jong belegen??? Ik denk er eigenlijk nooit echt over na.. Maar heeft in elk geval wel een hele lekkere smaak!

  5. Ik eet op mijn brood altijd ‘gewone’ kaas, ik heb geen idee welke dat is maar die hebben wij altijd :) En verder vind ik alle soorten kaas (bijna dan) lekker. Mozarella, brie, extra gerijpt, allemaal lekker :)

Geef een reactie

