The Food(d)iary | week 2

fooddiary
De tijd gaat hard mensen! Kerstvakantie is afgelopen en iedereen is weer naar school. Behalve ik….Bizar eigenlijk hoe erg je gewend bent aan het schoolritme en hoe erg je dat kan missen. Ondanks het regelmatige gevloek en soggen. Benieuwd naar mijn foodphoto´s van deze week?

kerststol
Nog aan de kerststol. Kan gewoon.

2014-01-05 11.02.18
Ik was een wat aan het bakken/maken (succes trouwens, recept binnenkort te vinden!) en het was met banaan. Een paar stukjes had ik niet nodig maar Perra vond dat helemaaaal niet erg.

allerhande
Nieuwe allerhande! Altijd weer leuk. Er stonden wel wat lekkere dingen in! Alleen vaak zijn we het van plan om te maken maar komt er uiteindelijk niets van terecht…herkenbaar?

open tosti tuna melt
In plaats van een tosti te maken at ik de gewoon open. Ook lekker! Hier heb ik een simpele tuna melt, mijn favoriet!

2014-01-05 16.47.58
In mijn vorige diary kon je zien dat mn moeder bruine bonensoep had gemaakt. Er was nog wat over en zelfs koud is het lekker hihi.

gehaktballen
Moeders was gehaktballen aan het braden. De gehaktballen vind ik niet lekker maar het randje van de boter wel. Is een beetje moeilijk om uit te leggen maar aan de rand van de pan wordt de boter dan erg donkerbruin en kun je zo met je vork optillen en dus eten. Super vet maar o zo lekker!

gezonde gehaktbal
Omdat die gehaktballen er toch wel heel lekker uitzagen heb ik een eigen gehaktbal gemaakt. Gezonde versie! Echt super lekker en ga het zeker vaker maken. Ook recept binnenkort te vinden hier!

jamin
Dit zag ik op de reclamefolder app. Super gaaf! Alleen jammer dat het zo verschrikkelijk duur is. Misschien ga ik een kijkje nemen, misschien ook niet.

jalapeno pepers ah
*hoofd kwartslag draaien* Pepers! We hebben al talloze uitgeprobeerd maar de één was te mild en de ander te heet. Maar deze zijn precies goed!

duits brood oberlander
We kochten weer eens oberlander. Duits brood. Super lekker met een plakje kaas. Hmmmmm

kwarktaart
Ook heb ik een low fat kwarktaart gemaakt. Het leek net of ik ‘stukjes’ zag en ik was bang dat het de gelatine was (is één keer gebeurd, gelijk een trauma!) maar gelukkig was dat niet zo. Ik was niet helemaal tevreden over de smaak maar gelukkig weet ik waar dat aan ligt. (verbeterde) Recept binnenkort hier te vinden.

risotto
Ook aten we weer eens risotto. Eén van mijn favoriete gerechten. Deze is met spinazie, geitenkaas en gedroogde tomaten. Viel goed in de smaak!

banaan met hagelslag
Poging tot meer fruit eten. Maar wel op mijn manier haha

cracker met kipfilet
Cracker met kipfilet. mayo, jalapeno pepers en blaadje sla. Gezond en lekker!

gezonde pasta
Als we pasta eten maak ik het altijd voor mezelf klaar omdat ik geen gehakt lust. Dit is fussili met groente, ketchup en gesmolten cheddar.

peer
Ik kan me niet heugen dat ik een peer heb gegeten hier was hij dan! Met wat kaneel en noten. Heel lekker, ga ik vaker doen!

2014-01-10 18.42.42
Mijn vader is vaak te laat voor het avondeten. Dan is hij nog aan het hobbyen of aan het lullen. Terwijl hij weet dat altijd het eten rond kwart over 6 klaar staat. Dit was de derde keer op rij deze week en mn moeder en ik haalde een grapje uit. Zijn eten op een gebaksschoteltje opdienen. Gelukkig kon hij erom lachen maar hij zal er vast niet van geleerd hebben. We hadden zijn echte bord met eten nog wel hoor ;)

2 gedachtes over “The Food(d)iary | week 2

Geef een reactie

