Tip: Friesche Vlag Cappuccino schuim

cappuccinoschuim
Zelf drink ik eigenlijk geen koffie. Nouja ik drink wel een soort van koffie maar dat kun je haast geen koffie meer noemen. Tenminste, dat zeggen de mensen om me heen. Het recept: koffie met een theelepel cacao, twee zoetjes en een melkschuimlaag. Jep… En dat laatste is gewoon onmisbaar voor mij. Zonder melkschuim voor mij geen (veredelde) koffie.  Het komt niet vaak voor, maar het is weleens voorgekomen, My worst nightmare : melk is op!

Melkschuim
Echt, ik ben niet zo moeilijk als dingen op zijn: ik pak gewoon wat anders. Prima. Maar melk voor de MELKSCHUIM?! Als dat er niet is dan word ik me toch een partij chagrijnig. Vooral als je vol automatisme met je slaapkop naar de koelkast wil lopen en er dan geen melk staat. Stresssss. Ja echt, klinkt beetje verwend maar ik kan gewoon niet zonder mijn koffie MET melkschuim. De één zal het hebben met de havermoutpap of de krant maar ik heb het met mijn koffie met twee zoetjes, cacao en melkschuim. Ik kan gewoon niet zonder.
cappuccinoschuim

Oké, het is gelukkig niet vaak voorgekomen zoals ik net al zei. Maar die ene keer dat het wel gebeurd is heb ik gelijk een maatregel getroffen: een pak houdbare melk in de kast. – Ware het niet dat toen de melk weer eens op bleek te zijn dat pak over de datum was –  Laatst viel mijn oog in de supermarkt op dit: Cappuccinoschuim. Uit een zakje. Ach ja, waarom niet?! Let’s try!

Wat belooft het?
cappuccinoschuim
Friesche Vlag belooft een rijke schuimlaag en een koffie met een zachte melksmaak.

Bereidingswijze
cappuccinoschuim
Kind doet de was denk ik zo!

cappuccinoschuim
Er zitten 8 zakjes in de verpakking.(hier was er dus al eentje uit vanwege het proberen).

cappuccinoschuim
Ook op het zakje staat een bereidingswijze, handig!

cappuccinoschuim
Nu het leukste: proberen! (sorry trouwens voor de crappy foto’s maar het was weer eens zo’n donkere dag en de Senseo staat in een donker hoekje….)

Oké daar gaat hij
cappuccinoschuim
roeren ,’oh shit niet bewegen met de camera!’
cappuccinoschuim
roeren, roeren
cappuccinoschuim
‘Oh nee hij gaat toch niet over de rand, neee STOP!’. Gelukkig stopte hij nét op tijd.
cappuccinoschuim

Resultaat
Een bakje koffie met inderdaad een volle, dikke melkschuim.  Ik gok ongeveer 1,5 cm dik. Prima!
cappuccinoschuim

Hoe smaakt het?
Lekker! Gewoon een soort van melkschuim die je al bij de senseo hebt maar dan een stuk dikker en zachter van smaak.

Tip: Wel écht goed roeren. Ik had nog een paar kleine klontjes erin zitten en dat ik niet zo lekker…

Eindoordeel:
Friesche Vlag maakt waar wat ze beloven: een rijke schuimlaag en de koffie heeft ook al een beetje een melksmaakje, maar niet veel.
cappuccinoschuim

Ik blijf het liefste mijn eigen gemaakte melkschuim hebben maar als er nou echt geen melk in huis te vinden is vind ik dit een prima alternatief! Ook handig voor op het werk want daar ga je natuurlijk niet in de weer met een pakje melk en melkopschuimer.

Hoe drink jij je koffie en wat vind jij hiervan?

5 gedachtes over “Tip: Friesche Vlag Cappuccino schuim

  1. Ik ben bij zulke zakjes ook altijd bang voor klontjes, op de een of andere manier hoort dat bij oplosbare dingen haha wel een handig alternatief om achter de hand te hebben :)
    Ik ben ook dol op koffie met schuim! Sinds afgelopen zomer ben ik verwend met mijn Nespresso met ingebouwde melkschuimer. Heeeeeeerlijk! Wat wel veroorzaakt dat ik bij andere mensen nu liever thee bestel.. hihi

      1. En het is HEEEEEERLIJK! Laat de techniek zijn werk maar doen haha het is er niet voor niets ;-)

Geef een reactie

