Recept: Hot wrap mexicaanse kip

hot sandwich mexicaanse kip la place
Kennen jullie het broodje bij de La Place genaamd Hot Sandwich Mexicaanse kip? Het is een broodje met daarop sasla, kip en taugé. Laatst vroeg mijn moeder wat ik wilde eten. Het was al een tijdje geleden dat ik wraps had gegeten dus daar had ik wel zin in. Maar de vulling…..? Hmmmm even denken hoor. Toen moest ik ineens denken aan de hot sandwich mexicaanse kip van de La Place. Geen idee hoe ik erop kwam want ik heb hem echt niet vaak gegeten. Maargoed, het zal vast indruk hebben gemaakt. Ik besloot deze dus te maken!

Na heel wat gegoogle had ik nog geen recept van dit lekkere broodje. Good jop La Place! Fijn voor hun, want anders gaat iedereen het broodje maken, wat minder leuk voor mij. Maar oké ik kan zelf wel wat bedenken! De kip leek me niet zo moeilijk. Ik strooi er gewoon wat kruiden overheen: ‘beetje van dit, beetje van dat.’ ‘Oh maar dat zal vast ook wel lekker smaken! *strooi **strooi*’. Zo gaat dat bij mij: het komt wel goed.

Wat moeilijker vond ik de salsa. Van de recepten op internet werd ik ook niet veel wijzer, het verschilde zo erg van elkaar! Uiteindelijk ben ik gewoon de koelkast ingedoken en is het niet een echte salsa geworden maar meer een lauwwarme tomaten salade/salsa/prutje. Maar hé maakt niet uit toch?! Want het was LEKKER!

Deze momenten vind ik het leukst: je hebt wat in je hoofd maar geen recept. Ik ga dan zelf wat experimenteren en probeer dan iets te maken wat erop lijkt, maar wel met wat er in huis is en wat iedereen lekker vindt. Als het dan wordt zoals ik in gedachten had (ook al lijkt niet meer op het recept wat ik oorspronkelijk wilde namaken) én het smaakt, dan wordt ik gewoon blij!

Benodigdheden voor 5 wraps
300/400 gram kip- of kalkoenschnitzel (ongepaneerd)
Peper
Kipkruiden
Cajunkruiden
4 tomaten
2/3 rode uien
1 rode praprika
Bouillonblokje
Klein bakje taugé
5 wraps
Eventueel chilisaus

Bereidingswijze:
Kruid de kip met veel peper (vers gemalen is het lekkerst), kipkruiden en cajunkruiden. Dit doe ik zelf altijd een beetje op gevoel. Het ligt er maar net aan hoe pittig of zout je het wil hebben. De cajunkruiden is wel heel pittig dus daar zou ik écht voorzichtig mee zijn. Laat de kip even liggen zodat de kruiden kunnen intrekken.

Ondertussen snij je de paprika in hele kleine mini blokjes en snipper de je ui heel fijn. Verwarm wat olie in een pannetje en fruit hierin de paprika en ui op middelhoog vuur. Je neemt iets minder dan ¼ bouillonblokje en lost dit op in ongeveer 3 eetlepels gekookt water. Dit doe je bij het paprika/ui mengsel. Je zet het vuur laag en legt een deksel op de pan.

Ondertussen verwarm je in een grillpan een beetje olie en grill je de kip. De kip draai je na ongeveer 3-4 minuten (afhankelijk van de dikte) om. Na ongeveer 5 minuten haal je het paprika/ui mengsel van het vuur en doe je de tomaten erbij. Wanneer de kip gaar is haal je ze uit de pan en snijd je de kip ik dunne reepjes.

Verwarm de wraps en doe wat tomtensalsa, kipreepjes en taugé in de wraps. Je kunt ook nog wat chilisaus erbij doen maar het is maar net wat je lekker vindt. En klaar zijn je hot wraps mexiacaanse kip. Nouja echt Mexicaans is het denk ik niet maar het gaat om het idee ;)
hot sandwich mexicaanse kip la place

2 gedachtes over “Recept: Hot wrap mexicaanse kip

Geef een reactie

