The Food(d)iary | week 3

fooddiary
Weer tijd voor een fooddiary! Deze week was ik helemaal in de bak en kook mood. Ik heb me wat afgebakken en gekookt! Sommige dingen waren een succes en sommige wat minder. Vanzelf zullen de recepten binnendruppelen op mijn blog. Verder was het een rustig weekje omdat ik niet veel heb kunnen doen. Ik had mijn kleine teen keihard gestoten waardoor mijn nagel half los zat en ik amper kon lopen. Maar gelukkig is het nu weer over!

2014-01-12 13.39.05
Ik had een poging gedaan tot koekjes bakken. Gezonde koekjes. Die ik al eerder had gebakken en een succes waren. Deze keer niet. Snap echt niet waar het aan lag maar ik ga aankomende week weer een poging doen.

speltbrood lunch
Lunch! Met Roemkaas van de Jumbo. Eén van mijn favorieten.

plaattaart albert heijn tonijn
Een plaattaart met tonijn en courgette die in de laatste Allerhande stond. Was lekker!

ontbijtje fruit
Voor de verandering nam ik eens een fruitontbijtje. Banaan en kiwi met een lepel kwark. Beviel best goed!

cruesli maken
Gezonde Cruesli maken! Was echt een succes. Deze potten waren binnen twee dagen op (want ook lekker om te snoepen). Ik heb het deze week nog een keer gemaakt en wat aanpassingen gedaan en dat was ook een succes. Dat recept komt volgende maand online.

2014-01-14 13.40.42
Af en toe ook lekker: plakje kipfilet, beetje roomkaas, tomaat en kokommer en wat aromat. Net een gebakje!

chinees omelet
Ik was een omelet aan het maken voor de nasi. Toen ik de deksel van de pan deed zag ik echt een mega opgeblazen ding haha

gezonde nasi
De nasi! Nou volgens mij kun je het niet écht een nasi noemen. Het is gewoon rijst met wokgroente, omelet en boemboe. Simpel maar zeker niet minder lekker.

2014-01-14 19.47.11
Wie kan zien wat dit is? Het zijn Wybertjes. In de smaak salmiak. De enige smaak die ik trouwens lekker vind. Ik eet ze ook echt stuk voor stuk van klein naar groot.

2014-01-15 11.41.05
Ik ging cookie dough balls maken en daar was natuurlijk chocola voor nodig. Dit was 73% cacao chocola van Rittersport. Het waren echt mini blokjes en op elk blokje stond Rittersport. Jammer genoeg waren de cookie dough balls geen succes.

2014-01-15 12.51.28
Ineens nieuwe ontdekking: één cracker met smeerkaas, één cracker met kipfilet en op elkaar!

2014-01-15 18.08.35
Avondmaaltje. Wedges met sla en kipfilet uit de oven. Die kipfilet is echt mega populair hier dus als het kan maken we dit.

2014-01-16 16.31.39
Losse thee van de Jumbo Foodmarkt. Super lekker. Je proeft ook echt het verschil met thee in een zakje.

2014-01-17 10.19.37
Sommige mensen zullen het smerig vinden maar ik vind brood vaak het lekkerst wanneer het lekker plat is gedrukt. Zie hier hoe dun mijn boterham is haha

2014-01-17 13.23.28
Weer een lunch!

2014-01-18 13.09.13
Succes van de week: kip saté hapjes. geïnspireerd op de hapjes van de HEMA die we met ou en nieuw hadden. En ohoh wat was dit LEKKER! Soms heb ik iets gemaakt dat ‘gewoon’ lekker is en soms heb ik iets gemaakt dat echt SUPER lekker is. Dit hoorde zonder twijfel in die categorie. Recept komt volgende maand online.

2014-01-17 09.04.06
De cookie dough balls waren mislukt maar ik vond het zonde om het weg te gooien. Ik besloot ze maar plat te drukken en er maar koekjes van te maken. Ik had ze alleen iets te lang in de oven laten zitten…..Ondanks dat waren ze nu wel lekker.

Wat waren jou food-hoogtepunten van deze week?

7 gedachtes over “The Food(d)iary | week 3

  1. Ah, herkenbaar: platgedrukt brood ;) Ik heb trouwens een recept voor gezonde (suikervrije + koolhydraatarme + maar wel yummieë) koekjes!

    Doe 100 gram witte amandelen + 50 gram sesamzaad in een keukenmachine en laat een poosje draaien tot het eruit ziet als een soort grof meel. Doe in een kom. Voeg een ruime eetlepel cacaopoeder, een ruime eetlepel kaneel, 2 theelepels bakpoeder en 50 gram grofgehakte walnoten toe. Voeg hieraan 2 eieren toe en roer goed door, tot het een plakkerig mengsel is. Smelt 50 gram boter en voeg dit toe (laat eerst even afkoelen, anders stolt het ei).
    Maak er koekjes van. Het mengsel is vrij dun en heel plakkerig, dus ik verdeel het altijd met een lepel over 16 papieren muffinvormpjes!

    Zet 20-25 minuten in een oven van 175 graden, laat even afkoelen en geniet! :D
    Qua structuur moet je denken aan van die chewy amerikaanse koekjes, maar dan dus een healthy variant! :)

Geef een reactie

