TIP: Schepsnoep bij IKEA

ikea schepsnoep
Laatst ging ik naar de Ikea. Ik kom er niet heel erg vaak maar als we er zijn hebben we ook écht wat nodig. Ik wist wel dat ze achter de kassa’s etenswaren verkochten maar ik was er nooit echt geweest. Deze keer gingen we gewoon voor de gezelligheid en konden we ook op ons gemak, zonder karren vol spullen, even een kijkje nemen bij de Swedish Food Market. Iets trok me gelijk m’n aandacht: de schepsnoep!

ikea schepsnoep
Ik heb echt nooit geweten dat ze schepsnoep hadden. Maar nu kon ik natuurlijk niet weggaan door ook een zakje snoep te scheppen. En dat voor het aantrekkelijke prijsje van €0,69 per 100 gram. Ik heb trouwens geprobeerd te lezen hoe ze het noemen maar ik kan het gewoon niet uitspreken haha.

Chocolade addict dat ik ben heb ik eigenlijk alleen maar voor de dingen gekozen met chocola of karamel. Als we het doen, doen we het gelijk goed dacht ik! Het leukste vind ik de dingen die ik niet ken. Ik hou ervan om onbekende dingen te proberen! Dat is zeker gelukt want ik kon bij de helft van de bordjes er niet wijs uit worden wat het precies was. Maar hé, het was chocola dus moet wel lekker zijn!

ikea schepsnoep
Ik schepte ongeveer 230 gram dus mijn zakje kostte ongeveer €1,60
De namen van de snoep zou ik echt niet meer weten dus ik omschrijf maar gewoon wat het is!

ikea schepsnoep
Als eerst deze banaantjes. Het is een zacht beetje schuim –snoepje met bananensmaak en een heel dun laagje chocola. Deze viel een beetje tegen, niet mijn favoriet. De textuur vond ik een beetje raar.

ikea schepsnoep
Fudge! Spreekt voor zichzelf denk ik?!

ikea schepsnoep
Deze ballen! Ik weet nog wel dat op hier bordje iets stond met gepofte maïs. Ik dacht meet aan popcorn want dat is toch gepofte maïs?! Maar het bleek gewoon een MEGA Malteser te zijn met een super dikke laag chocola. I like!

ikea schepsnoep
Dan deze dingen. Verrassing wat ik aan de binnenkant zou vinden. *tromgeroffel*: Fudge! Nouja een soort van fudge. Het was nét iets anders. Was wel erg lekker!

ikea schepsnoep
Hier ook zoiets waarvan is dacht dat het is met nootjes zou zijn maar het is een stukje harde karamel met een laagje chocola. Mierzoet en het plakt onwijs een je tanden en kiezen maar wel lekker!

ikea schepsnoep
Gelukkig was dit wel gewoon waar het op leek: gewoon mega smarties.

2013-12-19 15.13.30
Roze! De donkerroze balletjes hebben net als de chocola een krokant binnenkantje maar de buitenkant is echt zoet en een beetje aardbeiensmaak.

Het lichtroze ding was op een één of andere mysterieuze reden in mijn zakje terecht gekomen maar dit was een zacht snoepje met ook een beetje aardbeiensmaak.

ikea schepsnoep
Dan de laatste. Ik dacht dat dit eigenlijk een mega versie was van wat je bij de tum-tum hebt. Alleen dan niet plat maar groot en bol. Chocola met spikkeltjes, dacht ik…… Bleek er drank in te zitten. Bah! Als ik iets niet lekker vind is dat het wel. Gelukkig had ik er maar drie genomen. Als je wel van een drank smaak houdt vind je dit zeker lekker. Niet zo sterk als bij kersenbonbons maar gewoon vermengt met de chocola.

Dit was wat er in mijn zakje zak! Super leuk en als ik weer eens bij de Ikea ben ga ik zeker weer wat scheppen. Een paar bakken waar ook iets met chocola in moest zitten waren leeg dus die ga ik de volgende keer proberen.

Heb jij weleens snoep geschept bij de Ikea? En wat vond je het lekkerst?

10 gedachtes over “TIP: Schepsnoep bij IKEA

  1. Oh ik had toevallig laatst ook een artikel geschreven over de IKEA, maar ik heb er nog nooit snoep gehaald! Het ziet er heel erg lekker uit en ik ga dit zeker onthouden voor de volgende keer dat ik naar de Ikea ga!

    liefs,
    Femke

  2. Ik heb in Zweden gestudeerd, daar heb je echt mega schepsnoep bakken in elke supermarkt :) Echt super leuk en mega veel keuze. En oja ze hebben ook schep bakken met allerlei soorten nootjes en gedroogd fruit ed :)

Geef een reactie

