Favoriete product: Kampioentjes van de Lidl

kampioentje lidl
Jullie herkennen het vast wel: zondagochtend, de oven net uit en de versgebakken pistoletjes liggen af te koelen. Heel het huis ruikt naar een bakkerij. Pistoletjes of harde broodjes, ik hou ervan! Het liefst zou ik alleen nog maar pistoletjes eten in plaats van die saaie boterhammen. Jammer genoeg is dat niet altijd mogelijk als je vroeg op moet staan voor school maar in het weekend is het daarom altijd een feestje! Omdat ik pistoletjes zo lekker vind heb ik al heel wat soorten en maten uit tig verschillende supermarkten geprobeerd. De één lekkerder dan de andere maar we hebben een winnaar! Het lekkerste pistoletje ooit!

Kampioentjes
Nouja,het is geen pistoletje maar een kampioentje. Voor mij is het altijd een raadsel geweest wat nou het verschil is tussen een pistoletje en een kampioentje, afgezien van de vorm. Na wat googlen kwam ik erachter dat kampioentjes omschreven worden als ‘krokante, vierkante broodjes van tarwebloem en een mix van pitten en zaden’. Dat kan aardig kloppen want het ene kampioentje is de ander niet, maar altijd zitten er wel wat pitten en zaden op en in. En laat ik dat nou het lekkerst vinden!

kampioentje lidl

Kanariepiet
Pitjes, het kunnen er voor mij niet genoeg zijn. Zie ik een brood vol met pitjes, het liefst zonnebloempitten, dan wil ik het gewoon hebben. Sommige mensen vinden juist zaden en pitten niet lekker . ‘Ik voel me net zo’n kanariepiet’ heb ik al vaak genoeg gehoord. Zoals je kunt zien is dit broodje dan heaven voor mij! Kunne het meer pitten en zaden zijn?! Ik denk het niet.

kampioentje lidl

Lidl
Dit kampioentje komt bij de Lidl vandaan. De Lidl waar ik woon is ongeveer twee jaar geleden helemaal gerenoveerd en omgebouwd en heeft ook een bakkerij erbij gekregen. Nouja niet een bakkerij maar ze noemen het een bake-off. Er wordt dus brood en broodjes afgebakken. Dus allemaal vers gebakken pistoletjes, broodjes, croissants en nog veel meer. Als je daar binnen komt…..ohoh, je krijgt spontaan trek!

Favoriet
 Terug naar het kampioentje. Dit is zonder twijfel het lekkerste harde broodje wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Knapperig, vol met pitjes en onwijs lekker met gewoon een plakje kaas. Vaak kopen we er wat meer en bakken de we volgende dag nog even in de oven. Ik moet bekennen dat ik de prijs niet meet weet maar goedkoop?! Jazeker

kampioentje lidl

Ken jij de bake-off van de lidl al?

7 gedachtes over “Favoriete product: Kampioentjes van de Lidl

Geef een reactie

