Recept: Chocoladerozijnen

chocoladerozijnen recept
Zoals je misschien al heb gelezen (of niet) heb ik een tijdje terug bbanaan-pindakaas bites gemaakt. Heb je het artikel nog niet gelezen? Zeker doen want het is écht hemels. Oké back to the point: chocoladerozijnen!

Voor de bites had ik chocola nodig en ik had geen idee hoeveel ik nou moest nemen. 2 Blokjes? 3? 4? Uiteindelijk ben ik maar voor 4 blokjes gegaan. In het kader van: beter te veel dan te weinig. Uiteindelijk had ik nog zeker de helft over. Zonde om weg te gooien natuurlijk! Ik liet m’n hersenen op volle toeren werken. De chocola was nu nog gesmolten, maar ik moest niet te lang wachten want dan wordt het weer hard. Verrassend genoeg had ik al snel een idee (normaal komt er op de momenten waarop ik écht wat moet bedenken niks uit..)

*tromgeroffel* Chocoladerozijnen! Jullie hebben dit vast wel eens eerder gegeten. Van die zachte rozijnen omhuld met een dikke laag melkchocolade. Heel verleidelijk om de halve (of hele) zak op te eten. Is ook begrijpelijk want ze eten gewoon zo makkelijk weg.

chocoladerozijnen recept

Ik had nog rozijnen in de kast liggen, zonder toegevoegde suikers. Want raar genoeg zijn veel rozijnen in de supermarkt nog met toegevoegde suikers. En ik had natuurlijk de 86% cacao chocola. Perfecte combinatie en alles wat ik nodig had om chocoladerozijnen te maken.

Deze chocoladerozijnen zijn healthy doordat ik chocola heb gebruikt met 86% cacao en rozijnen zonder toegevoegde suiker. Als je hier niet zo mee bezig bent kun je ook een andere soort chocola gebruiken. De rozijnen zorgen weer voor voldoende energie en de chocola, tsja, dat moet ook kunnen toch?! Je kunt ze makkelijk meenemen in een bakje of zakje waardoor je ze gewoon onderweg op kan eten en je niet in de verleiding komt om een Mars te kopen.

chocoladerozijnen recept

Benodigdheden:

Chocola
Rozijnen

Bereidingswijze
Zoals je ziet heb ik er geen hoeveelheden bijgezet want ik heb het niet afgewogen. Het is ook maar net hoe grote portie je wilt.

chocoladerozijnen recept
•Als eerst breek je de chocola in kleine stukjes. Je zet het bakje in de magnetron en wacht totdat de chocola gesmolten is. Af en toe wel roeren anders gaat de chocola tegen de randen koken terwijl de chocola in het midden nog niet gesmolten is.

chocoladerozijnen recept chocoladerozijnen recept
•Nu voeg je rozijnen toe. Je hebt genoeg rozijnen wanneer er op de bodem geen chocola meer achterblijft.

chocoladerozijnen recept
•Je pakt een stukje aluminiumfolie en legt de rozijnen erop. Probeer ze een beetje te scheiden van elkaar als de tegen elkaar geplakt zitten. Dit hoeft niet bij allemaal maar maakt het voor straks iets makkelijker.

•Je wacht ongeveer 15/20 minuten, of je zet het even in de koelkast.

chocoladerozijnen recept
•Tadaa de chocoladerozijnen zijn klaar!

Als je van een iets dikkere laag chocola houdt kun je dit allemaal nog een keer herhalen.

chocoladerozijnen recept

Ik heb ze in een mini bakje gedaan zodat ze makkelijk zijn mee te nemen.
Een healthy snack die zorgt voor energie en doe ook je chocolade behoefte voorziet!

3 gedachtes over “Recept: Chocoladerozijnen

Geef een reactie

