TIP: AH Excellent hazelnoot pindakaas

Je kon eerder al lezen dat ik gek ben op pindakaas. Zelfs een beetje addicted..… Ach ja, kan ongezonder toch?! Ik ben daarom ook altijd erg benieuwd naar nieuwe soorten pindakaas of variaties.

ah excellent hazelnoot pindakaas
Ik liep door de Albert Hein en mijn oog viel op deze pindakaas. AH Excellent Hazelnoot pindakaas. Ik zag dat ze ook nog een variatie met cashewnoten hadden maar omdat ik cashewnoten iets meer op pinda’s vind lijken dan hazelnoten, koos ik voor deze. Waarschijnlijk zou deze meer ‘anders’ smaken dan de cashewnoten pindakaas.

Eenmaal thuis kon ik niet wachten om te proeven. En wat ik er mooier dan in een nieuwe pot, als eerste je mes erin steken. Klinkt dat raar? Soms tref ik weleens een slagveld aan van afgestreken messen, pieken en dalen. Bah. Maar zo mooi glad, je weet gewoon dat nog niemand erin is geweest. En dan mag jij als eerste. Oké klinkt toch raar haha

Verpakking
Maar terug naar de hazelnoot pindakaas. Op de pot staat ‘Romige zachtzoete pindakaas met gekarameliseerde stukjes hazelnoot. Unieke smaak. Sensatie voor op de boterham.’ Klinkt veelbelovend. Maar dat klinkt het altijd, ze willen het product natuurlijk wel verkopen! Maar toch wordt ik er nieuwsgierig naar. Stukjes gekarameliseerde hazelnoot?! Dat klinkt wel heel lekker!

ah excellent hazelnoot pindakaas

De pot vind ik erg mooi vormgegeven. Sowieso vind ik dat met de Excellent producten van de AH al snel. Het zwarte straalt luxe uit en vaak staan er mooie foto’s en omschrijvingen bij.

Proeven
Nu was het moment daar: proeven! Altijd het leukste deel. Ik stak mijn mes erin en gleed mooi door de pindakaas. Voor smeuïgheid is deze pindakaas zeker geslaagd! Geen droge meuk. Ik kwam ook al snel de gekarameliseerde hazelnoten tegen. Het zijn eigenlijk mini hazelnoten, soort van bolletjes. Op mijn mes en in de pot zag ik genoeg bolletjes. Geen zuinig gedoe. En nu het belangrijkste: de smaak! Ik pakte een stukje cracker en smeerde de pindakaas uit. Ik nam een hap en dacht: Yum! En ik nam nog een hap.

ah excellent hazelnoot pindakaas
Excuses voor de wazige foto!

Eigenlijk vond ik de pindakaas niet eens zo heel anders smaken dan normale pindakaas. Ja er zitten hazelnoten in, die ik trouwens niet gekarameliseerd vond. Maar écht een hazelnootsmaak? Nee dat niet. Als je goed proeft dan proef je wel verschil hoor. Ik kan het moeilijk omschrijven maar hazelnoten vind in zelf een iets ‘vlakkere’ smaak hebben en dat vond ik bij deze pindakaas ook. Lekker? Ja zeker! Lekkerder dan normale pindakaas? Nee dat niet.

Ik heb deze pot met plezier opgegeten en vond hem ook erg lekker als afwisseling. Maar een nieuwe favoriet is het niet. Ik zal dus ook niet snel een nieuwe pot kopen, misschien volgend jaar.

Eindoordeel
Een lekkere smeuïge pindakaas met hazelnoten. Deze zorgen voor een lekker krokantje. Het idee van pindakaas met stukjes noot. Het is een lekkere afwisseling maar een echte hazelnootsmaak vind ik er niet in terug. Misschien jij wel? Ik zou zeggen: probeer eens!

ah excellent hazelnoot pindakaas

3 gedachtes over “TIP: AH Excellent hazelnoot pindakaas

  1. My 2 cts:

    Precies wat jij zegt: pinda’s overheersen smaak van andere noten heb ik gemerkt, daarom kies ik normaliter geen gemengde pasta’s waarin pinda’s zitten. Een echte aanrader is gemengde notenpasta met amandelen en hazelnoten van horizon

    http://www.biovoordeel.nl/gemengde-notenpasta-van-horizon-350-p-1087.html

    Dat is onbeschrijvelijk lekker!

    Van eko kwaliteit, en zuiver (niets anders dan noten en geen andere “zooi”) – daarom duur maar des te gezonder voor de aarde en jezelf. Toch aan te raden – voor speciale gelegenheden bijv!

Geef een reactie

