TIP: Kitkat Dark

kitkat dark
Have a break, have a kitkat. Wie kent het niet. Het is de slogan van Kitkat. Het wafeltje omhuld met chocoalde, verdeeld in reepjes. Laatst viel mijn oog op deze bijzondere Kitkat: de Kitkat Dark. In plaats van omhuld met melkchocolade is deze kitkat omhuld met pure chocola. Ik ben gek op pure chocola dus deze kon ik natuurlijk niet laten liggen.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat er nog veel meer varianten van de Kitkat zijn. Volgens wikipedia zijn in 2004 ook de smaken Tiramisu, Caramel, Blood Orange, Christmas Pudding, Dark Chocolate, Lemon & Yogurt, Lime Crush, Mango & Passionfruit, Red Berry, Seville Orange, Strawberries & Cream en White Chocolate op de markt gekomen. Het was niet zo’n succes dus deze werden een jaar later weer uit de schappen gehaald. Bummer! Ik had graag wel een paar willen proberen! De Dark Chocolate staat ook in dit rijtje dus wie weet kom ik ooit nog een andere smaak tegen!

Deze Kitkat dark is een grotere verpakking met vier reepjes.
Natuurlijk kan de slogan ‘Have a break, have a Kitkat’ niet ontbreken.

Nu komt het leukste deel: proeven! (goh wat vervelend om een foodblog te hebben!)

2013-12-24 10.43.28

De kitkat is inderdaad omhuld met donkere chocola. Goh wat een verrassing haha

kitkat dark

Het is gewoon de vertrouwde Kitkat maar dan met een ander jasje, pure chocola. En dat proef je goed. De proeft écht de pure chocola. Soms heb je weleens dat iets ook met prue chocola is maar je amper het verschil proeft met de melk chocolade versie. Hier is daar absoluut geen sprake van.


Eindoordeel:
Onwijs lekker! Vooral als je een pure chocolade liefhebber bent. Je proeft de pure chocola goed maar overheerst niet.

Deze kitkat heb ik gekocht bij de Xenos voor €0,35.

7 gedachtes over “TIP: Kitkat Dark

  1. Lijkt me lekker! Ik vind ‘gewone’ kitkats altijd veel te zoetig/romig door de melkchocolade. Denk dat ik deze veel lekkerder zou vinden, haha. Ben ook meer een liefhebber van pure chocolade :)

  2. Ziet er lekker uit, hoeveel procent cacao zit er in de chocolade? Vind het zelf namelijk pas écht lekker als het boven de 75 uitkomt!

Geef een reactie

