TIP: Maggi ovenkrokant

2014-02-06 18.18.40
Kipfilet uit de oven, ik hou ervan! De kipfilet blijft zo heerlijk mals. Kipfilet met een korstje of vulling heeft dan vooral mijn voorkeur. Jullie hebben vast wel (of niet) de reclame van Maggi gezien. Maggi Ovenkrokant. Voor kipfilet uit de oven met een lekker korstje.

Maggi zegt dat je in 20 minuten een gezonde kipfilet op tafel zet met een knapperig korstje. Bereid zonder boter of olie! Nou dat klinkt veel belovend toch?! Omdat ik fan ben van kipfilet uit de oven moest ik dit natuurlijk proberen. Maggi heeft ovenkrokant in drie smaken: Mexicaans, Provençaal en traditioneel.

Ik koos voor Mexicaans. Een beetje pit, daar hou ik wel van. Ik moet eerlijk bekennen dat ik over Maggi niet altijd lyrisch over ben. Vaak vind ik het te zout. Ik was daarom ook een beetje sceptisch. Maar mijn liefde voor krokante korstjes en kipfilet uit de oven won het toch ;)

2014-02-06 18.21.35

Wat me gelijk opviel is dat het niet een typische paneermeelachtig is, maar er zitten ook grotere stukken in. Lekker! Het bereiden is inderdaad zo snel en makkelijk als ze zeggen. Binnen 5 minuten heb je de kipfilets gepaneerd. De oven voorverwarmen duurt langer!

Maar nu, is het zo zout als ik dacht?! Nee absoluut niet! Ja het wel een beetje zout maar niet zo zout dat je na de maaltijd eerst aan een flesje water wil lurken. Het moet natuurlijk ook wel een beetje zout zijn omdat je de kipfilet zelf niet kruidt. Toen ik de kipfilet uit de oven zag leek het wel of een deel van de ovenkrokant een beetje in de kipfilet was getrokken en niet echt knapperig was geworden. Gelukkig bleek dat moet proeven niet het geval te zijn. Maggi heeft z’n beloftes waargemaakt. Op tafel stonden sappige en malse kipfilets met een krokant korstje. Zonder boter of olie en in 25 minuten (met paneren erbij) op tafel. Ik ben enthousiast!

Benodigdheden
2014-02-06 17.28.37

Bereidingswijze

2014-02-06 17.29.35

•Je klutst een ei en haalt de kipfilet er doorheen

2014-02-06 17.33.47

•Op een ander bord leg  je de ovenkrokant en haalt de kipfilet erdoor heen zodat de kipfilet helemaal bedekt is.

2014-02-06 17.34.31

•Je legt de kipfilets ongeveer 20 minuten (hangt af van de dikte en grootte) in een voorverwarmde oven.

•En je kipfilet ovenkrokant is klaar!

2014-02-06 18.17.38

Je kunt de ovenkrokant ook gebruiken voor vis of ander vlees.

Een beetje van Susanne en een beetje van Maggi. ;)

 

5 gedachtes over “TIP: Maggi ovenkrokant

  1. Hmm klinkt lekker dit. Zelf zou ik denk ik de filets platmeppen, dan kunnen ze korter in de oven, nog sneller!
    Hoe was deze variant qua smaak, smaakte het ook echt een beetje mexicaans?

Geef een reactie

