Pickwick Apple Pie en Sweet Apple

pickwick sweet apple apple pie
Thee, ik drink het (als ik de kans krijg) heel de dag door. En dat weet de wc ook. Want je loopt dat ook ongeveer heel de dag op en neer naar de wc. Mijn oog viel op deze twee theesmaken die ik nog niet eerder had gezien Sweet Apple en Apple Pie. Dat klonk wel heel lekker, vooral voor zo’n zoetekauw als ik. Ik besloot ze mee te nemen!

Mijn thee-verleden
Kun je je voorstellen dat ik tot mijn 14e geen thee lustte?! Ik vond het er altijd zo gezellig uitzien. Iedereen een warm kopje thee, koekje erbij en lekker kletsen. En daar zat ik dan met mijn glaasje fris…Maar goed, dat is verleden tijd! Ik begon thee te drinken met de meest zoete smaakjes ooit. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik begon met frambozensmaak of caramelsmaak met, jawel 3(!) zoetjes. En als het een mega mok was zoals die van Blond Amsterdam dan wilde het nog weleens 4 zoetjes worden. Tsja ik denk dat er weinig van de theesmaak zelf overbleef. Maar hé, maakt allemaal niet uit. Iedereen begint op zijn eigen manier ;)

Anyway, ik begon dus met de meest zoete smaakjes. Dat heb ik een tijdje volgehouden en nu drink ik eigenlijk alleen nog maar Ceylon of groente thee cranberry. Toch blijf ik altijd benieuwd naar nieuwe theesmaakjes.

Pickwick Sweet Apple en Apple Pie

Deze twee smaken kwam ik tegen en eerst wilde ik ze apart reviewen maar het leek me leuker om ze tegelijk te reviewen. Het is beide van het merk Pickwick en beide ook iets met appel. Goede combinatie dacht ik zo!

pickwick sweet apple apple pie

Ze zijn alle twee van de ‘Delicious Spices’. Pickwick zegt op haar site ‘Heerlijke zwarte thee melanges verrijkt met o.a. peer, kaneel en zoethout’.

Pickwick omschrijft Apple Pie als ‘Deze thee is geïnspireerd op huisgemaakte appeltaart vers uit de oven. Zwarte thee met stukjes appel en de rijke smaak van kaneel. Van deze heerlijke verwenthee kan je zonder schuldgevoel onbeperkt genieten.’ Nou dat klinkt veelbelovend. Wie wil nou niet de smaak van appeltaart proeven zonder calorieën. Lijkt bijna wel te mooi om waar te zijn.

De Sweet Apple staat verassend genoeg niet op de website en kan ik ook geen omschrijving van vinden.

pickwick sweet apple apple pie

Verrassend vond ik het verschil in hoe lang de thee moet trekken. Sweet Apple moet twee keer zo lang trekken als Apple Pie. Ik dacht dat ze thee dan echt pikzwart zou worden.

De test!
Nu komt het: proberen! Ik heb foto’s gemaakt en om minuut/twee minuten foto’s gemaakt. Zo kun je ook goed de verschillen in kleur zien.

pickwick sweet apple apple pie

pickwick sweet apple apple pie

pickwick sweet apple apple pie

pickwick sweet apple apple pie

pickwick sweet apple apple pie
Zoals je ziet trekt de Sweet Apple duidelijk een stuk minder snel. Is dat mysterie ook weer opgelost!

De smaak:

pickwick sweet apple apple pie
Sweet Apple:
Wat ik gelijk proef is een zuurtje. Bah! Als ik iets vies vind is het wel citroen of sinaasappel in thee. Duidelijk dat dat hier inzit(voor mij). Maar ik probeer nog een paar slokjes want ik moet wel de smaak kunnen omschrijven (dappere ik!). De smaak is zoet en je proeft ook duidelijk appel. En het zuurtje natuurlijk. Omdat ik dit écht niet lekker vind overheerst het voor mij maar ik heb ook nog iemand anders laten proeven en die vond zeker de zoete smaak overheersen. Het zuurtje is heel subtiel. Sweet Apple is een zoete thee met een duidelijke appelsmaak en een subtiel zuurtje.

pickwick sweet apple apple pie
Apple Pie:
Deze doet me eigenlijk denken aan Caramelised Pear. Alleen smaakt deze iets meer naar kaneel. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het is een minder zoete thee dan Sweet Apple en smaakt een stuk meer naar kaneel. Maar appeltaart? Nee dat zeker niet. Lekker vind ik hem op zich wel maar niet heel onderscheidend. Als jij een echte kaneel en zoethout liefhebber bent dan is deze thee zeker wat voor jou!

4 gedachtes over “Pickwick Apple Pie en Sweet Apple

  1. Die 2 theetjes heb ik thuis ook, persoonlijk vind ik de appeltaart variant niet lekker en sweet apple is wel oke.
    Ik vind winter glow en rooibos mango/peach heeel lekker!

Geef een reactie

