Eetdagboek 11 maart 2014

collage-2014-03-11
Ik had voor vandaag nog geen artikel ingepland staan, wat eigenlijk uitzonderlijk is. Normaal hou ik ervan om niet pas op het laatste moment een artikel te schrijven of in te plannen. Ik weet niet hoe ik er precies op kwam maar ik kwam op het idee om een dag mijn eten vast te leggen in foto’s. Een eetdagboekje! Ik zie het wel eens vaker op blogs en vind het altijd leuk om te lezen. Dit is trouwens wel wat anders dan mijn food diary op zondag. Dat zijn gewoon random foto’s van food maar dit is echt een eetdagboekje.

Het was vandaag dinsdag 11 maart. Geen speciale dag eigenlijk. Op dit moment studeer ik niet meer slijt ik mijn dagen thuis. Een baantje vinden in een kleine woonplaats is namelijk ook niet de makkelijkste klus. Ik ga vaak mee de hond uitlaten, ben veel aan het bakken en koken of spreek wat met vriendinnen af.

2014-03-11 09.17.00
Mijn dag begint daardoor ook wat later dan de meeste mensen. Ik sta rond 8:15 op en doe m’n make-up, haar en kleed me aan. Dan ga ik naar beneden en maak eerst een zelfgemaakte wiener melange. Ik kan niet zonder!

2014-03-11 09.18.55
Ik drink eerst de wiener melange op en ga daarna pas ontbijten. Vandaag sta ik op met wat buikpijn/misselijkheid. Ik heb niet veel trek en niets staat me echt aan. Een crackertje met jonge 30+ kaas gaat er nog wel in.

2014-03-11 09.30.36
Gek genoeg: na het eten van het crackertje verdwijnt m’n buikpijn voor het grootste deel. Dat heb ik weleens vaker! Ik pak 1/2 roggebroodje met pindakaas. I am addicted. Ik zou nog wel meer lusten maar ben voor nu even bang dat het te zwaar valt.

2014-03-11 10.39.32
Na de hond uitlaten even snel een kopje thee drinken en dan rijlessen. Ik drink trouwens heel de dag door thee, maar heb dat niet telkens op de foto gezet.

2014-03-11 12.21.04
Wanneer ik klaar ben met rijlessen in het 12:15 en heb ik wel een beetje trek. Ik vind het nog iets te vroeg om te lunchen dus ik neem wat plakjes komkommer met aromat en peper.

2014-03-11 13.47.47
Lunch time! Ik neem een speltboterham met Philadelphia naturel light, kipfilet, komkommer, peper en chili. Een speltroggebrood (-achtig iets) met jonge 30+ kaas en de andere helft van het roggebroodje van vanochtend met, hoe kan het ook anders, pindakaas!

Ik drink nooit bij het eten maar altijd erna, omdat ik anders al heel snel vol zit. Na de lunch is dit altijd groente thee cranberry met een rietsuikerklontje. Hier heb ik geen foto van.

Eigenlijk krijg ik al een uur na de lunch wat zoete zin/trek en ik kan me niet inhouden om een handje vlokken te nemen. Mijn guilty pleasure. Niet goed, wel lekker!

2014-03-11 17.21.00
Ik ga even langs opa en oma en drink daar thee. Wanneer ik thuis kom 17:15 heb ik al een beetje trek. Om die wat te stillen neem ik twee plakjes kipfilet en een kopje thee. Eigenlijk 1,5 plakje omdat de hond het bijna uit m’n handen keek en ik niet de vervelendste wilde zijn ;)

2014-03-11 18.27.43
Vanavond staat er pasta op het menu! De rest van het gezin eet het met gehakt maar omdat ik dat niet lust maak ik mijn eigen pasta. Het is fusilli met macaroni/spaghetti groente, ketchup, kookroom en cheddar kaas. Mijn favoriet!

2014-03-11 18.55.56
Overdag drink ik alleen maar thee maar als ik dat ’s avonds doe dan kan ik er ’s nachts wel 3x uit om te gaan plassen. Geen goed idee dus. Daarom drink ik ’s avonds spa & fruit orange. Het lijkt op sinas maar dan een stuk minder zoet.

2014-03-11 20.09.41
Mijn moeder zit naast me wat snoepjes te eten. Al hoewel ik probeer géén snoep te eten kan ik het niet weerstaan. Ik eet drie van deze zure staafjes. Eigenlijk vielen ze een beetje tegen omdat ze niet écht zuur waren.

Dit was mijn eetdagboek van dinsdag 11 maart. Dit is eigenijk gewoon een random dag maar ik denk ik grote lijnen wel een beetje mijn eetpatroon. Vinden jullie die leuk ok vaker te zien?

2 gedachtes over “Eetdagboek 11 maart 2014

Geef een reactie

