Recept: Kipsalon

kipsalon

Ik denk dat iedereen wel een kapsalon kent. Een lekker vette hap bestaande uit patat met daarop shoarma en een topping van kaas en salade. En om het geheel af te maken wat knoflooksaus en sambal.  Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit gegeten heb. Sinds ik deze variant heb gegeten weet ik in ieder geval zeker dat dat de komende tijd ook niet zal gebeuren!

Toen ik ging opzoeken wat een kapsalon nou precies was had ik even een schrikmomentje. Wikipedia zegt dat dit gerecht pas in 2003 (!!) is ontstaan. Woww, ik had dat niet verwacht! Het is namelijk een gerecht dat bijna iedereen wel kent.

Gezonde eter dat ik ben hou ik net van zo’n vette hap. Het doet me niets. Vooral de shoarma. Ieeuw! Ik heb ooit eens met gourmetten het geprobeerd omdat het in het gourmetpakket zat. Maar ik kreeg het niet weg. Duidelijk dat een echte kapsalon met shoarma het voor mij niet gaat worden. Een gezondere variant met gebakken aardappeltjes en kipfilet daarentegen wel! Klinkt een stuk gezonder toch?! En als we dan toch bezig zijn kunnen we gelijk de goudse 48+ kaas vervangen door 30+ kaas. Ik ben weer helemaal blij!

kipsalon

Ik moet zeggen dat mijn moeder degene was die dit recept wilde maken. Ik vond er niet veel bijzonders aan. Het is toch gewoon gebakken aardappels met kip, kaas en salade?! Maar oké ik lust het allemaal wel dus ik gaf mijn lieve moeder ook eens haar zin. De kipsalon maakte ik wel. Het was snel klaar en –tot mijn verbazing- erg lekker! Zo kun je ook weer zeggen dat je dingen die je op het eerste gezicht niet zo lekker lijken ook eens de kans moet geven;)

Benodigdheden voor 4 personen

2 zakken á 450 gram aardappelblokjes/krieltjes

400 gram kipfilet

Kipkruiden

100 gram geraspte 30+ kaas

Sla, tomaat en komkommer

Knoflooksaus + sambal (maar een andere saus smaakt ook prima!)

Bereidingswijze:

•Verwarm de oven voor op 200ᵒC

•Verwarm wat olie of boter in een pan en bak de aardappeltjes in ongeveer 15 minuten mooi bruin.

•Ondertussen snij de de kipfilet in stukjes en kruid je het naar wens. Verhit wat boter of olie in een pak en bak de kipfilet totdat deze gaar is.

•Neem een ovenschaal en doe de aardappels erin.
kipsalon

•Leg daarop de kipfilet.
2014-01-22 18.07.57

•Bestrooi het geheel met de kaas en zet de ovenschaal voor 15 minuten in de voorverwarmde oven.
kipsalon

•Snij ondertussen de ingrediënten voor je salade. Als de kipsalon klaar is leg je de salade erop en maak je het geheel af met wat saus.
kipsalon

6 gedachtes over “Recept: Kipsalon

  1. ziet er erg lekker uit! Ik had een tijdje echt een kapsalon fase, maar op een gegeven moment word je er natuurlijk zat van… Maar dit ga ik zeker een keertje uitproberen met vrienden.

    Ik vind je blog trouwens super gezellig, ook leuk om te lezen. ga zo door!

Geef een reactie

