Favoriete Product: Côte D’or 70% noir intense

Côte D’or 70% noir intense

Iedereen heeft wel producten die standaard in de (koel)kast staan. Als het daar niet staat krijg je de schrik van je leven en ren je naar de eerste beste supermarkt. Je zorgt dat je altijd voordat het op is, alweer een nieuw exemplaar in de kast hebt staan. Dit kunnen producten zijn die je gewoon heel erg lekker vindt, maar het kunnen ook producten zijn die heel veelzijdig zijn. In deze rubriek laat ik mijn favoriete producten zien. Deze keer: Côte D’or 70% noir intense

A girl best friend……chocola! Welke vrouw heeft nou geen zwak voor chocola? De één vind iets hartigs lekkerder dan iets zoets maar met een stukje chocola maak je ook diegene blij. Chocola is voor mij…… heaven.

Aangeboren liefde
Vanaf kleins af aan heb ik al een grote voorkeur aan chocola. Was er iets zonder of iets met chocola? Voor mij duidelijke zaak: ik ging altijd voor hetgeen met chocola. Vruchtenhagel of hagelslag? Hagelslag. Pindakaas of nutella? Nutella. Koekje zonder chocoladelaagje of met? Met natuurlijk. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb het trouwens niet van een vreemde want mijn vader is er net zo één. Goed excuus: zit in de familie ;)

Côte D’or 70% noir intense

Zwakke plek
Ik denk dat meer mensen hier over mee kunnen praten: als je eenmaal iets in huis hebt gaat het op. Hier heb ik op zich geen last van. Koekjes, snoepjes, taart: het kan allemaal in huis zijn maar het zal niet binnen no time op zijn. Chocola daarentegen is mijn zwakke plek. Als er chocola in huis is dan heb ik er gewoon meer zin in en gaat het dus ook op. Maar ja, heel lekker al dat chocola maar erg gezond is het niet. Boordevol suikers, vet en calorieën. Met die laatste twee heb ik niet zo veel moeite want vet en calorieën heeft je lichaam gewoon nodig. Die suikers is een ander verhaal.

Côte D’or 70% noir intense
Maar daar heb ik wat op gevonden. Hoe hoger het cacao gehalte in chocola, hoe minder suiker. Het schijnt ook doordat de smaak van de chocola sterker en puurder is je sneller genoeg hebt. Klinkt goed dacht ik! Gelukkig is pure chocola mijn favoriet dus in ging op zoek naar chocola met een hoger cacaogehalte. Ik kwam bij deze chocola uit. Eenmaal thuis moest ik natuurlijk gelijk proeven. Wow, dat is anders! Je proeft inderdaad dat de chocola een stuk puurder is, het smaakt wat bitter. Het is even wennen maar I like!

Côte D’or 70% noir intense

Ik heb nu geen last meer dat ik more and more and more chocola wil. Na maximaal twee blokjes heb ik genoeg. Het is wel zo dat je er van moet houden maar wil je gezonder eten en toch je chocolade craving een beetje pleasen? Kies chocola met een hoger cacaogehalte!

Weetje
Weetje dat extra pure chocola bloeddruk verlagend is? Het zal je niet van je bloeddruk problemen afhelpen maar wel weer een goed excuus om een stukje extra pure chocola te pakken!

11 gedachtes over “Favoriete Product: Côte D’or 70% noir intense

      1. Ah wat balen voor je! Ik kwam er achter dat die ook niet gezoet is met suiker maar met kokosbloesem/suiker achtig iets, in ieder geval natuurlijke suiker dus ook weer gezonder. Maarja er zijn zo veel soorten, allemaal lekker haha!

      1. Ja klopt die! Heerlijk he, een stuk gezonder ook inderdaad. Sinds vorige week weet ik hoe ik zelf pure chocolade moet maken (uit de vriezer) en hier geniet ik nu ook erg van. Vaak met extra goji bessen en noten er door heen, echt smullen dan!

    1. Als je niet heel erg van puur houdt, vind je het denk ik niet lekker!
      Klinkt heel leuk! Ik heb er wel eens meer over gezien op blogs maar niet verder in verdiept. Alleen ik kan niet op je blog komen!

Geef een reactie

