The Food(d)iary | week 12

fooddiary
Zien jullie een verandering?! Het bovenstaande plaatje! Het vorige plaatje was wel leuk, om mee te beginnen. Maar nu ik dit al eventjes doe vond ik het tijd voor wat anders! Vinden jullie deze leuker?
Deze week heel veel gebakken. Ik zou haast zeggen dat het me neus uit zou komen ;) Vandaag is m’n high tea dus ik heb zeker 2 dagen in de keuken gestaan! Goh, wat vervelend…

2014-03-15 19.07.02
Mijn eten van zondag! Gevulde pasta met kaas, tomatensausje (wel zelfgemaakt!) en cheddar smeltkaas die niet mooi aan de bovenkant wilde smelten…

2014-03-16 10.53.04
Het elke dag fruit eten is er deze week een beetje ingeschoten maar ik vond nog een foto van een kiwi met kwark en rozijntjes. Aankomende week dus weer elke dag fruit!

2014-03-16 16.42.01
Nieuwe uitvinden voor een lekkere snack: komkommer, sla, kaas, ham en mayo. Soort van broodje gezond zonder brood!

2014-03-17 12.29.53
Lekkere lunch! Ik had een plakje kaas helemaal laten smelten in de magnetron en als je het dan af laat koelen wordt hij heel knapperig. Was lang geleden dat ik het gedaan had maar smaakte erg goed!

2014-03-17 21.57.23
Toch nog een keertje fruit maar dan Susanne-style: met pindakaas!

2014-03-18 09.19.11
Ik had overnight oats gemaakt met half melk/half yoghurt. Ik lust geen havermoutpap maar ik dacht: misschien lust ik dit wel! Ik moet zeggen: het was best lekker! Maar ik had het deze week nog een keer gemaakt maar kreeg het ’s ochtends toch niet weg. Misschien gevalletje de aanhouder wint?

2014-03-18 13.15.31
Ik zag in de supermarkt een nieuwe cup-a-soup: pinda! Nou ik ben helemaal gek op pindakaas dus dit trok me ook wel. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is niet super lekker maar ook niet vies. Al dacht mijn moeder daar anders over, die gruwelde er echt van haha

2014-03-18 13.36.57
Bij de hema hadden ze speltpompoen brood. Die moest ik meenemen! Het was lang geleden dat ik echt kakelvers brood op had (dus niet ingevroren maar echt kopen en opeten) maar het was zooooo lekker!

2014-03-18 18.05.23
Ik had iets uitgeprobeerd wat gewoon een idee was dat m’n hoofd in plopte: veggie wraps met tomatensaus. Het was omnomnomnom!

2014-03-18 21.56.59
Vaders en zus waren naar de Makro geweest en kwamen met dit thuis! Was mega afgeprijsd van rond de 20 euro naar 3 euro! Ik heb weer wat om uit te proberen ;)

2014-03-20 09.02.23
Ik had ineens zo’n zin in een boterham met suiker, maar ik eet liever zo weinig mogelijk suiker. Maar ik had ineens een ingeving: palmsuiker! Is iets gezonder dan normale suiker en heb ik toch mijn bammetje met suiker.

2014-03-20 13.20.30
Mijn moeder was jarig en vroeg of ik weer zo’n lekkere appelkruimeltaart wilde maken. Tuurlijk! Jammer genoeg werd het deeg ineens heel snel vast dus werd het een appeltaart. Smaakte ook prima!

2014-03-21 14.10.49
Ik had vrijdag de eerste bakochtend achter de rug voor m’n high tea en ik had dus weinig trek. Om twee uur lunchte ik maar met en cup-a-soupje en crakcer met smeerkaas.

2014-03-21 15.28.45
Dit was wat ik gemaakt heb: meringue met chocoladestukjes. Onwijs lekker!

2014-03-21 18.21.14
Diner! Een geïmproviseerd kipsausje wat verrassend lekker was met rijst en doperwtjes.

2014-03-21 19.11.31
En we sluiten af met Rudolph! Ik sta altijd versteld van hoe makkelijk hij dingen doet en vooral hoe netjes hij alles houdt. Bij mij ziet het er binnen no-time uit als een slagveld haha

Vandaag heb ik mijn high tea en ik ga ’s ochtends nog de laatste dingen maken. Dat is nog best veel dus ik heb wel even een planning gemaakt. Komt allemaal goed! Ik ben erg benieuwd wat m’n vriendinnen ervan vinden, alles is namelijk zelf gemaakt!

7 gedachtes over “The Food(d)iary | week 12

  1. ik vind eetdagboekjes altijd zo leuk :P ik maak ook altijd foto van mijn eten maar vergeet het ook onwijs vaak en dan denk ik elke x hmm toch maar niet. Maar jij legt ook niet ALLES vast dus misschien kan ik het dan toch ook doen hihi

  2. Wow, wat tof dat je alles voor de high tea zelf hebt gemaakt! Dat is echt veel werk! Ik ben benieuwd hoe ze alles vinden en ook wat je allemaal hebt gemaakt :D

Geef een reactie

