4x….Kip! Recept: Honing-mosterd kip

honing mosterd kip
Ik hou echt niet van vlees maar een kipfiletje op z’n tijd kan ik waarderen. Zeker als er dan nog ‘iets’ mee gedaan is. Dus een saai gebakken kifiletje met peper en wat zout. Nee dat ook weer niet.
Ik wil er altijd wel een korstje, of een sausje of….. gewoon iets bij. Je snapt me wel ;).

Ik ben onwijs fan van honing mosterd. Het begon met de honing mosterd dressing voor de sla. Echt heerlijk! Tegenwoordig is alles wat ik kan vinden in met honing mosterd het he-le-maal. Je snapt dan ook wel dat toen ik dit recept dat gelijk verkocht was. Dat ik dit nog nooit eerde had gezien! Kipfilet met honing mosterd saus. Hoe lekker klinkt dat?!

honing mosterd kip

Ik zal je vertellen: van alle recepten deze week vond ik deze echt wat het makkelijkste van allemaal. Het honing mosterd sausje is binnen 3 tellen (oké 30) gemaakt. Geen geintje. Heb je een keer geen inspiratie maar wil je toch even wat anders met kipfilet én heb je geen tijd meer om naar de winkel te gaan? This recipe is your friend ;) Honing en mosterd heeft iedereen wel in de kast staan. Genoeg gekletst: het recept!

Benodigdheden voor 4 personen:
400 gram kipfilet
Kipkruiden/zout en peper
40 gram mosterd
40 gram honing
½ theelepel paprikapoeder
½ theelepel gedroogde peterselie of basilicum

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 175ᵒC. Maak de kipfilet een beetje plat (hoeft niet maar is wel lekkerder) en kruidt naar wens.

•Maak de honing mosterd saus door de honing, mosterd paprikapoeder en gedroogde kruiden te mengen.

•Vet een ovenschaal in, leg de kipfilets erin en giet de HELFT van het sausje erover. Bak de kipfilet voor 15 minuten in de oven.

•Haal de kipfielts uit de oven en draai ze om. Giet de ander helft van het sausje erover en bak nog eens 20 minuten in de oven.

honing mosterd kip
Het resultaat is een kipfilet met een overheerlijk sausje.

7 gedachtes over “4x….Kip! Recept: Honing-mosterd kip

Geef een reactie

