Eetdagboek 24 maart 2014

Collage 2014-03-29 20_31_17
Vandaag mijn tweede eetdagboekje! Ik weet niet van jullie er de vorige keer precies van vonden omdat er niet heel veel reacties waren, maar de reacties die er waren, waren positief! Ik vind het leuk (en confronterend…) om foto’s te maken van wat ik die dag gegeten heb. Zo merk je toch dat je ongemerkt eigenlijk vooral meer lekkere trek hebt dan dat je denkt. Als je denkt: huh, 24 maart?! Ja dat is al een weekje geleden maar soms lopen dingen net wat anders dan je in gedachten hebt ;) Anyway, benieuwd naar mijn eetdagboekje van 24 maart?

2014-03-24 08.54.23
Ik begin mijn dag as Always met een kopje zelfgemaakte wiener melange. Ik heb trouwens afgebouwd met zoetjes, nu nog maar één zoetje. Vind ik aardig knap van mezelf :D

2014-03-24 09.16.45
Daarna is het tijd voor een ontbijtje. Ik ben absoluut geen grote ontbijter dus heb al snel genoeg. Ik eet nu een plak Friese roggebrood met rookvlees.

2014-03-24 11.06.10
Doordat ik een kleine ontbijter ben krijg ik ook weer wat sneller trek. Na ongeveer 1,5/2 uur neem ik wat kwark met kiwi en twee kopjes thee.

2014-03-24 13.16.13
Ik lunch met een boterham met gekookt ei en een boterham met kipfilet. Een eitje op z’n tijd vind ik erg lekker!

2014-03-24 13.41.26
Meestal heb ik nog zin in iets en vaak wordt dat iets met, mijn guilty pleasure, pindakaas! Ik neem een half roggebroodje met pinda-rozijn pasta en een kopje groene thee cranberry met een rietsuikerklontje.

2014-03-24 16.36.25
Ik krijg wat trek en probeer het op te lossen met wat rauwkost. Hier plakjes wortel en komkommer met roomkaas ertussen.

2014-03-24 16.08.40
Hier ging het mis… Ik had nog steeds wat trek/zin en pakte twee handjes vlokken. Dit kan ik echt moeilijk weerstaan. Vaak doe ik het een week niet en dan ineens kan ik het het gewoon niet meer weerstaan.

2014-03-24 18.29.53
Ik maakte risotto met geitenkaas, zongedroogde tomaat en spinazie. Mijn favoriet!

Ik heb hier geen foto van maar ’s avonds nam ik weer een handje vlokken. Echt erg haha. Maar zo heeft iedereen wel wat toch?! Weer een leerschool voor de volgende keer: gewoon wat meer eten of in een andere vorm aan mn trek/zin toegeven!

Wat jouw valkuil kwa eten?!

9 gedachtes over “Eetdagboek 24 maart 2014

Geef een reactie

