Recept: Apple Pie Pops

2014-02-22 12.29.49
Voor mijn verjaardag gaf ik een high tea en ik ging eens verzinnen wat ik allemaal wilde serveren. Eigenlijk werdt het niet een traditionele high tea maar meer thee en allerlei zoete en hartige hapjes. Eén van de dingen die ik serveerde zijn deze Apple pie pops.

Je kent vast wel de cakepops: van die cakeballetjes op een stokje. Maar dit zijn Apple pie pops. Het is niet letterlijk appeltaart op een stokje maar het smaakt er wel naar. Eigenlijk kun je beter zeggen: appelflap op een stokje. Het is namelijk bladerdeeg met een appelvulling. En wat zijn appelflappen…? Juist ja. Maar dat neemt natuurlijk niet weg de Apple pie pops veel leuker klinkt toch?! ;)

2014-02-22 15.43.21

Ik vond het heel makkelijk om te maken en ook erg smakelijk! De vorm van het hartje behouden was wel even priegelen maar het is gelukt. Doordat ze op een stokje zitten happen ze lekker weg. Ideaal voor een high tea!

Benodigdheden voor 5 applepie pops:
2 vellen bladerdeeg
½ appel (is waarschijnlijk nog te veel)
1 eetlepel rozijnen
Mespuntje kaneel
½ theelepel suiker
5 Cakepop stokjes

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 175 ᵒC. Ontdooi de plakjes bladerdeeg
• Snij de appel in hele kleine stukjes. Ik heb ze wel tot drie keer toe kleiner moeten snijden.
• Meng de appel met rozijnen, kaneel en suiker.
• Rol het bladerdeeg iets uit. Steek hartjes (of rondjes, of welk figuur je maar wil) uit. Als het goed is kun je er ongeveer 10 uithalen. Leg wat van het appelmengsel op 5 hartjes, leg het stokje erbij en leg de andere hartjes erop. Met de punten van een vork druk je de randen op elkaar.
• Bak de appele pie pops ongeveer 15 minuten in de oven totdat ze goudbruin zijn.

2014-02-22 10.55.07

2014-02-22 11.00.36

2014-02-22 11.05.55

7 gedachtes over “Recept: Apple Pie Pops

Geef een reactie

