Recept: Chocola Banaanbrood met noten

chocola banaanbrood met noten
Ik wist niet hoe ik dit nou moest noemen. Banaan-notenbrood met chocola. Chocolade-banaanbrood met noten. Bananabread with….Pfoe ik wist het gewoon niet. Wat voor obstakels gewoon een receptje tikken niet voor kan zorgen. Maar het is goed gekomen zoals jullie zien. Ik heb weer een onwijs lekker recept geïnspireerd om mijn o zo geliefde bananabread. Chocola banaanbrood met noten!

Ik kan geen genoeg krijgen van het bananabread. Het is zo simpel, zo lekker en mislukt eigenlijk niet. Maar ik zou Susanne niet zijn als ik niet steeds hetzelfde wil maken. Ik vil variatie. Ik wil iets anders. Ik wil….gewoon bakken!

Ik wilde al een tijdje iets met cacao/chocola proberen en het bananabread leek mij een perfecte basis. Chocola en banaan, kan niet mis gaan toch?! Noten kunnen voor mij eigenlijk niet ontbreken. Ik vind het gewoon zo lekker door allerlei baksels. Vanzelfsprekend gingen er dus ook noten in!

chocola banaanbrood met noten

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het eerste sneetje niet zo lekker vond. De smaak…, te veel banaan. Dat kwam omdat het nog een beetje lauw was. En ik hou niet van warme banaan. Maar dat ligt gewoon aan mijn smaak. Proefkonijn nummer 2: Moeders. Die vond het niet lekker, door de noten. Die is absoluut geen noten fan. Oké dat kan. Maar de smaak op zich vond ze wel weer goed. Proefkonijn nummer 3: Zus. Die vond het lekker! De volgende dag kon ik het niet laten om nog eens te proeven. Het was heerlijk! Hij was nu volledig afgekoeld en de banaan was subtiel aanwezig. Precies goed!

Benodigdheden voor 1 kleine cakevorm van 15 cm:(normale cake maken? Doe de ingrediënten x3 en verdubbel ongeveer de baktijd)
60 gram bloem
30 gram cacaopoeder
1 theelepel bakpoeder
Mespuntje zout
25 gram agavesiroop
10 gram (palm)suiker
1 kleine banaan, geprakt
75 gram magere kwark
1 ei
30 gram rozijnen
30 gram noten, gehakt

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 160 ᵒC
•Meng de bloem, bakpoeder, zout, suiker en cacaopoeder in een kom en meng in een andere kom de agavesiroop, geprakte banaan, magere kwark en het ei.
•Meng nu voorzichtig de droge ingrediënten met de natte. Niet te veel roeren want dan wordt het beslag zwaar!
•Meng als laatst de rozijnen en noten erdoorheen. Giet het beslag in de ingevette cakevorm en bak ongeveer 45 minuten in de voorverwarmde oven. Wel in de gaten houden want iedere oven is anders! Bij 30 minuten zou ik al even gaan prikken met een satéprikker.

chocola banaanbrood met noten

7 gedachtes over “Recept: Chocola Banaanbrood met noten

  1. Dit ziet er heerlijk uit maar je hebt er best veel voor nodig dan ben ik al zo iemand die het niet gaat proberen :) ( dat ligt trouwens helemaal aan mij zelf hoor haha) x

Geef een reactie

