TIP: Receptenboekje van Action

receptenboek action
Normaal plaats ik hier eigenlijk alleen maar tips over bepaalde foodproducten die me goed bevallen. Deze keer geen foodproduct maar een receptenboekje. Geen receptenboekje waar recepten in staan maar een receptenboekje dat je zelf kan vullen. Ik kwam deze bij toeval tegen bij de Action en ik ben laaiend enthousiast!

Vooraf
Eigenlijk hoort er nog wat bij dat ik moet vertellen. Mijn zus is in april jarig en ik vroeg aan haar wat ze wilde hebben. Ze is net samen gaan wonen dus het ligt natuurlijk voor de hand om iets voor het huis te kopen. Het is haar verjaardag, dus zij mag kiezen wat ze wil hebben. Ze zei dat ze eigenlijk wel iets persoonlijks wilde.

receptenboek action

Recepten bij de hand
Ik maak nu geregeld het avondeten klaar en bak ook geregeld wat lekkers wat zij dan weer mee neemt als tussendoortje naar haar werk. Straks moet ze dat natuurlijk missen. Iets langsbrengen gaat ook niet omdat ze 1,5 uur rijden van het ouderlijk huis woont. Ze wilde een receptenboekje met de succesrecepten van mij. Wanneer ze zin heeft om wat te bakken of wanneer ze niet weet wat ze moet koken heeft ze straks altijd de recepten van haar kleine zusje bij de hand.

2014-03-02 12.10.30

Ik vond het natuurlijk een onwijs leuk idee. Ik wist nog niet precies van hoe of wat maar ik ben naar de Action gegaan en met het idee om inkopen te doen voor het receptenboekje. Denk aan lint, masking tape, kartonnetjes met leuke printjes en misschien wel een mooi schrift of boekje waarin ik de recepten kon schrijven. Al snel zag ik dit in mijn ooghoek. Een receptenboekje!

2014-03-02 12.07.35

2014-03-02 12.09.342014-03-02 12.09.292014-03-02 12.09.192014-03-02 12.09.12
Het receptenboekje
Het is een receptenboekje waarin je zelf je recepten kan in schrijven. Er zitten verschillende tabbladen in en de blaadjes waarop je het recept schrijft zijn ook heel praktisch. Voor elke gang is er een tabblad en per gang kun je 5 recepten schrijven. Op de blaadjes voor de recepten staat de titel, bereidingstijd, kooktijd, aantal porties, ingrediënten, bereidingswijze en een stukje voor aantekeningen. Heel compleet dus! Wat ik ook fijn vind is dat de blaadjes in een insteekhoesje zitten zodat deze niet vuil worden. De binnenkant vond ik ook erg leuk! De buitenkant wat minder maar daar zou je straks toch niets meer van zien.

2014-03-02 12.08.33

Eindresultaat
Inmiddels heb ik dit boekje helemaal gepimpt tot een persoonlijk receptenboekje. Het heeft wat tijd gekost maar dan heb je ook wat. Ik ben er super trots op! Met een leuke foto op de voorkant of achterkant kun je dit receptenboekje al heel snel een beetje eigen maken. Ik vind het zeker een leuke tip voor jezelf maar ook om gevuld met recepten, cadeau te geven aan iemand.

Over hoe het receptenboekje uiteindelijk is geworden komt nog een artikel! Ik ben er zo trots op dat ik dit niet tussen neus en lippen door wil laten zien :)

7 gedachtes over “TIP: Receptenboekje van Action

  1. Ik heb ook deze receptboekje. Ik vind het oom handig om recepten die ik knip uit tijdshriften knip te bewaren. Voor de buitenkant ik heb scrap papier en wahi tape gebruikt om mooier te maken

Geef een reactie

