Recepy: Gezonde honing-mosterd dressing

gezonde honing-mosterd dressing
Ik vind sla of salade wel lekker maar een echte must voor mij is een dressing. Zonder dressing krijg ik het gewoon niet weg. Je hebt in de supermarkt natuurlijk keuze uit een half gangpad vol met allerlei soorten dressings. Mijn favoriet is honing-mosterd dressing!

Ik heb al veel soorten, maten en smaken geprobeerd. Gewoon elke keer als een fles op was een andere proberen. Zo kom kwam ik er achter dat ik de honing-mosterd het lekkerste vind. Ik ben sowieso een zoetekauw. Altijd vind ik de zoete dingen het lekkerst (behalve met popcorn. Honing-mosterd dressing is natuurlijk door de honing een beetje zoet maar het scherpe van de mosterd vlakt dat een beetje af.

Veel van de recepten die ik heb opgezocht worden met olijfolie gemaakt. Ik hou daar persoonlijk niet zo van. Een dressing moet bij mij gewoon een beetje gebonden zijn. Ik heb daarom gekozen voor mayonaise. Halfvolle, nét ietsje gezonder. En om het dan nog iets minder vet te maken kies ik ervoor gekozen om een deel magere kwark toe te voegen. Dit proef je niet, vind ik, en een fijne bijkomstigheid is dat de dressing hierdoor gewoon een stuk minder vet wordt dan met olijfolie of volle mayonaise.

Recept voor een portie honing mosterd dressing
:
1 theelepel honing
gezonde honing-mosterd dressing

1 ½ theelepel mosterd
gezonde honing-mosterd dressing

1 theelepel magere kwark
gezonde honing-mosterd dressing

1 theelepel halfvolle mayonaise
gezonde honing-mosterd dressing
2 theelepels water

Bereidingswijze:
•Het moeilijkste van heel dit recept: mengen maar! Lekker om nog een beetje peper er door heen te doen!

gezonde honing-mosterd dressing

8 gedachtes over “Recepy: Gezonde honing-mosterd dressing

Geef een reactie

