Mijn birthday high tea!

2014-03-23 13.38.55
Misschien heb je het gelezen, misschien ook niet, maar 14 maart was ik jarig. Natuurlijk kon een leuk feestje voor vriendinnen niet ontbreken! Vorig jaar had ik een chocoladefondue georganiseerd, wat een groot succes was (wat denk je, chocola is áltijd een succes). Dit jaar besloot ik het nog net een tikkeltje groter aan te pakken: een high tea!

Dat het wat meer werk was heb ik geweten! Ik heb alles zelf gemaakt of gebakken voor de high tea. Hier was ik wel even zoet mee. Niet alleen met het bakken de dagen voor de high tea, maar ook de weken van te voren met recepten uitproberen. Je moet natuurlijk wel weten wat je je gasten serveert ;). De high tea gaf ik op een zondag en ik ben vrijdag al begonnen met bakken. Ik kan wel zeggen dat ik drie dagen in de keuken heb gestaan. Omdat ik het zo ruim had gepland was er geen druppeltje zweet van de stress te vinden, alles op het gemakje! Daar kan ik trouwens slecht tegen: opschieten. Daar wordt ik helemaal kriegelig van. Gelukkig kon ik een aantal dingen prima van te voren maken. Na drie dagen in de keuken te hebben gestaan had ik het ook wel even gehad moet ik zeggen. Het was allemaal erg geslaagd en iedereen heeft gesmuld.

Het geheel
2014-03-23 13.38.45
Om een impressie te geven van hoe het eruit zag heb ik wat foto’s gemaakt. Excuses voor de niet al te beste kwaliteit van sommige foto’s maar ik was het bijna vergeten en m’n vriendinnen konden elk moment komen.
Om te beginnen een foto van het geheel. Ik had een tafelkleed en bordjes van de Hema. Heel handig want dat scheelt weer een hoop afwas, en het ziet er ook nog eens leuk uit. Ik koos natuurlijk voor roze, lekker hysterisch en girly.

Ik had nog geen etagère en toen ik de prijzen zag schrok ik wel een beetje. Ik vind 12 euro een beetje te veel voor iets dat je amper gebruikt. Gelukkig kwam het Kruidvat precies op het goede moment met iets heel leuks: kartonnen etagères! Heel handig. Het zijn eigenlijk stukken karton die je zo in elkaar schuift. Ik dacht dat je ze na één keer gewoon weer weg kon gooien, dus niet! Ik heb ze af gedaan met een lapje en uit elkaar gehaald, ze zagen er nog prima uit. En dat voor een prijsje van €2.69 per stuk. Echt een aanrader! Voor wie nog van plan is om een high tea te geven: bij de Hema hebben ze deze ook.

De etagère

2014-03-23 13.36.34
Ik had alles door elkaar op de etagère gezet zodat iedereen van elke kant van alles wat kon pakken. Boven zie je scones, daaronder verschillende soorten cupcakes en meringue. Op de onderste etage had ik om en om zoet en hartig. Allemaal in een miniversie trouwens, zo kun je van meer dingen wat eten zonder al snel genoeg te hebben.

Cupcakes en meringue
2014-03-23 13.36.54
Links zie je meringue met witte en pure chocola. Echt onwijs lekker! Achterin zie je gezonde carrotcupakes met creamcheese frosting. Voor zie je een gezondere cupcake met witte chocolade meringue botercrème. Ik wilde een wat luchtigere botercrème maken en kwam uit op een meringue botercrème. Zoals de naam al zegt is het botercrème maar dan met eiwit. Wel een tikkeltje moeilijker om te maken maar een stuk luchtiger dan normale botercrème. Ik had verschillende variaties gemaakt: witte chocola, pure chocola en framboos.

Lange vingers en apple pie pops.

2014-03-23 13.59.09
Links achter zie je appelflapjes maar dan in hartjes vorm. Hiervan is al een recept online gekomen. Eigenlijk wilde ik de applepie pops ook maken maar in de haast was ik de stokjes vergeten. Bummer! Zonder stokjes smaakten ze gelukkig net zo lekker ;) Vooraan zie je lange vingers gedoopt in witte, melk en pure chocolade gedipt in hagelslag, discodip of stroopwafelkruimels. Niet moeilijk, wel heel lekker!

2014-03-23 13.58.00
Naast veel zoete hapjes kunnen hartige hapjes natuurlijk niet ontbreken. Op de onderste etage lagen kaasbroodjes, worstenbroodjes en hartige mini cupcakes. Ik moet bekennen dat de kaasbroodjes mijn favoriet waren, die zijn gewoon zo lekker! Het recept komt eraan!

Wraprolletjes

2014-03-23 13.58.372014-03-23 13.58.50
Er was van te voren doorgeschemerd of er niet wraps in plaats van sanwiches op tafel konden komen. Tuurlijk! En stiekem vind ik wraps nog lekkerder dan sandwiches. Ik had twee soorten gemaakt omdat één iemand geen enkele soort kaas lust en de ander allergisch is voor noten. Ik had wraps met pesto, kip en komkommer en wraps met roomkaas, ham en komkommer. Hapt lekker makkelijk weg!

2014-03-23 13.59.02
En natuurlijk kon de thee niet ontbreken. Ik had verschillende soorten groene thee, verschillende soorten vruchtenthee maar ook gewoon zwarte thee. Ik ben op een gegeven moment de tel kwijt geraakt met het vullen van de potten thee ;)

Dit was dus een impressie van mijn high tea. Ik hoop dat jullie het leuk vonden (ook al is het iets verlaat online gekomen) en hebben jullie er een hoop inspiratie uit gehaald!

12 gedachtes over “Mijn birthday high tea!

Geef een reactie

