Recept: Omeletwrap met geitenkaas

2014-03-25 13.32.45
De laatste tijd ben ik verschillende dingen voor de lunch aan het uitproberen. De standaard boterhammen met kaas en worst kwamen een beetje m’n neus uit. Ik ben al aardig op weg met uitproberen! Een van de successen is deze omeletwrap.

Ik moet eerlijk bekennen, ondanks dat de boterhammen m’n neus uitkwamen, dat ik dit wel wat lastiger vind. Lastiger in de zin van: je moet vaak voorbereidingen treffen. Speciaal dingen ervoor kopen of ideeën opdoen. Niet meer: boterhammen uit de vriezer pakken, plakje kaas, plakje kip en klaar. Het was daarom wel even wennen maar ik ben nu een paar weken elke week een keer of twee wat aan het uitproberen, en ik moet zeggen: het bevalt me perfect! Ik begin steeds meer inspiratie en ideeën te krijgen. Dus er komen nog een hoop lekkere lunch recepten aan!

2014-03-25 13.32.56

Over naar de orde van de dag: de omeletwrap! Ik denk dat de meeste van jullie, als je blogs leest, dit weleens voorbij heeft zien komen. Ik moest een beetje moed verzamelen om dit te maken. Waarom?! Omdat ik niet zo heel erg van omelet hou. Een gekookt ei of gebakken ei is prima, maar een omelet eet ik liever niet. Toch kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Dat mijn moeder dit ook wel graag wilde proberen heeft me over de streep getrokken.

Maar ik snap niet waarom ik dit zo lang uitgesteld heb: het is onwijs lekker! De omelet overheerst helemaal niet en je kunt de vulling helemaal naar eigen zin maken. Ik heb gekozen om het simpel te houden met wat rauwkost en geitenkaas, maar ik kan me voorstellen dat het met tonijn of feta ook erg lekker is. De omelet kun je makkelijk een dag van te voren klaarmaken en de dag zelf beleggen. Ideaal!


Benodigdheden voor 1 grote omeletwrap:

2 eieren
Scheutje melk
Peper en zout.
Handje sla
Groente: paprika, tomaat, komkommer, wortel, ui (wat jij lekker vindt!)
30 gram geitenkaas

Bereidingswijze:
•Kluts de eieren met een scheutje melk en breng op smaak met peper en zout.
•Verwarm wat olie of boter in een koekenpan en bak de omelet mooi lichtbruin. Laat het omelet even afkoelen.
•Snij de groentes die je wil gebruiken.
•Maak de omeletwrap door de groente in het midden van de omelet te leggen en de geitenkaas erover te verbrokkelen. Rol de wrap op en zet het eventueel vast met een satéprikker.

7 gedachtes over “Recept: Omeletwrap met geitenkaas

  1. Jammie, dat ziet er ontzettend lekker uit. Zelf neem ik me al tijden voor om van de standaard boterham voor de lunch over te stappen op iets anders, maar het komt er zelden van. Zoals jij zelf al zegt, is een boterham net iets sneller klaar en gemak dient de mens, maar als ik dit zie moet ik toch echt eens om! Ik kijk uit naar je andere tips. :)

Geef een reactie

