Food(d)iary | Week 19

1399792341906
Goedemorgen! Het is weer tijd voor het gebruikelijke rondje foodphoto’s! Ik heb een aantal lekkere dingen gekookt/gebakken deze week. Jammer trouwens van het weer, het heeft hier 3 dagen veel geregend. En precies wanneer ik weg wilde, en buienradar zei dat het droog was, fietste ik 3 minuten later in de regen. Benieuwd naar mijn foodphoto’s van deze week?

2014-05-03 18.53.45
Eten van zaterdagavond. Pastaaa! Gewoon heel simpel met een zelfgemaakte tomatensaus (hoop groentjes!) en kaas.

2014-05-04 13.34.35
Ik had zondag weer een uitprobeersel: pannenkoeken! Of meer pancakes, want het waren redelijk dikke geworden. Ik had één met havermout en yoghurt gemaakt in het beslag en de ander met havermout en kaas. Ik moet zeggen, die met kaas vond ik toch wel het lekkerst!

2014-05-04 18.29.53
En het avondeten van zondag. Nasi! Mijn moeder doet er vaak zo’n boemboe doorheen maar dat vind ik zó zout dat ik zelf wat doe. En dit keer was het niet zo geslaagd, jammer! Het smaakte dus een beetje zoals het eruit zag…

2014-05-05 13.39.35
Weer eens wat anders voor de lunch: een salade van tomaat, gegrilde courgette, mozzarella en pesto. Het was lekker, maar niet super. Oh en niet te vergeten: heerlijk in het zonnetje opgegeten!

2014-05-05 18.34.24
We hebben nu zelf bloemkolen uit kas dus we hebben ze in overvloed. Ik probeerde een receptje uit: bloemkoolröstirondjes. Ik vond het best smakelijk!

2014-05-06 09.21.30
Lang leve de AH dat er bosbessen in de aanbieding waren. Lekker verse in plaats van uit de vriezer (wat overigens ook lekker is hoor). Perfect ontbijtje dit.

2014-05-06 13.35.37
En een simpele lunch. Ik eet altijd met het klaarmaken van iedere boterham het hoekje eraf. Rare gewoonte…

2014-05-06 16.46.27
Weer een probeersel: kaaskoekjes! Ze waren erg lekker maar toch niet helemaal goed gelukt. De ene soort werden een soort flippo’s en de andere soort was een beetje droog. De smaak was wel zodanig goed dat ik het recept zeker ga verbeteren!

2014-05-07 11.33.36
Ik ben Susanne en ik hou van wortels, met alles! Zoals je ziet eet ik ze met roomkaas, kip en oude kaas. Oh en altijd aromat (geel zout), zonder vind ik ze een stuk minder lekker.

2014-05-07 15.37.25
We waren bij de Intratuin en besloten even een kopje thee te drinken. Lekker hoor! Alleen ik vind het altijd wel een raar idee dat je bijna 2 euro (tegenwoordig gewoon overal) betaald voor een kopje warm water en een theezakje.

2014-05-07 18.53.48
Jep, weer bloemkool en worteltjes. En een visschnitzel. Iets met vis smaakt daar toch altijd het lekkerst bij! En alhoewel er weinig vis in de schnitzel zal zitten vind ik ze toch onwijs lekker.

2014-05-08 13.37.30
Weer een random lunch, inclusief het hoekje dat eraf is haha. Ik heb rookkaas en leverpastei op mn boterhammen. Leverpastei wordt hier altijd opa-smeerworst genoemd. Ik ben even vergeten waarom maar dat ik al zo lang als ik me kan herinneren!

2014-05-09 09.15.41
En ik bedenk me dat dit eigenlijk hetzelfde ontbijtje is als eerder. Maar ach, het ziet er zo lekker uit toch?!

2014-05-09 16.57.49
Tussendoor een lekkere zelfgemaakte wiener melange met zelfgemaakte koekjes. Ik kon niet kiezen dus nam van allebei de helft haha. De één is met banaan en de ander met kokos, havermout en dadels.

2014-05-09 13.34.56
Na een ochtendje winkelen (en bijna 100 euro armer, oeps…) een lekkere tosti. Met ketchup, ham en cheddar smeltkaas. Het was zulk rot en koud weer dat ik gewoon zin had in iets warms.

2014-05-09 18.19.20
Oké dit ziet er niet lekker en raar uit maar het was onwijs lekker! Het was een spitskoolstamppot (spitskool uit eigen kas) met kerrie, ananas, ananassap en hamreepjes. Zo onwijs lekker was het! Met dank aan de receptensite van de AH ;)

2014-05-10 19.01.52
En dit was vanavond (zaterdag) mijn eten. Tortellini (verse) met wat roomkaas en een super gezonde tomatensaus bordevol groenten!

7 gedachtes over “Food(d)iary | Week 19

Geef een reactie

