Recept: Spinazie-ei schotel

2014-04-03 18.15.40
De laatste tijd ben ik gek op eieren. Iedereen heeft wel van die periodes toch?! Ik heb dus ook in één week een stuk of 3 recepten gemaakt met ei. Ei love you! Handig met eieren vind ik als het allemaal in één pan kan. Met dit recept is dat gelukkig geen probleem!

De laatste tijd ben ik ook helemaal into spinazie. Lekker door de risotto of met eieren! Spinazie en ei zijn natuurlijk een wel bekende combinatie. Beetje aardappelpuree erbij en Hollandser kan niet. Ik besloot het over een iets andere boeg te gooien. Nog steeds makkelijk en lekker maar toch weer eens wat anders: spinazie-ei schotel! En nee, geen schotel uit de oven met room en kaas maar gewoon lekker makkelijk én gezond uit de pan.
2014-04-03 18.15.49

Ik heb buiten spinazie nog wat tomaat erop gedaan maar je kunt ook paprika of champignons erop doen. Alles kan! Buiten dat het zo snel klaar en makkelijk te bereiden is vind ik het ook makkelijk dat het goed te portioneren is. Ben je in je eentje? Dan neem je gewoon twee eieren. Ben je met een heel gezin? Dan neem je gewoon een grotere pan waar meer eieren inpassen!

Benodigdheden voor 3-4 personen
6 eieren
300 gram verse spinazie
1 ui (+evt knoflook)
2 tomaten
50 gram geraspte kaas
Peper en zout
Boter of olie om in te bakken

Bereidingswijze:

•Snij de ui fijn en fruit deze in wat boter of olie. Doe in delen de spinazie erbij totdat deze geslonken in. Beng op smaak met peper en zout. Laat de spinazie goed uitlekken zodat het meeste vocht eruit is.
•Snij de tomaten in halve plakjes. Verwarm in een grote koekenpan wat boter of olie op middelhoog vuur. Breek de eieren en leg gelijk de spinazie erop. Verdeel de plakjes tomaat en kaas erover. Doe de deksel op de pan en laat het eiwit stollen. Wanneer het eiwit gestold is en de kaas gesmolten is het al klaar!
Eet smakelijk!

6 gedachtes over “Recept: Spinazie-ei schotel

  1. Ziet heel lekker uit! Eet je dit als lunch of als avondeten? Lijkt me wat weinig voor een hele portie avondeten namelijk

Geef een reactie

