Recept: Wrap eimuffins

2014-04-15 18.22.03
Eimuffins zijn het helemaal de laatste tijd. Op bijna iedere blog zijn ze denk ik wel eens voorbij gekomen. Ik moet eerlijk zeggen dat het me nooit zo aantrok. Ik hou namelijk niet heel erg van een omelet (want dat krijg je als je het ei klutst) of een ei met een heel dik stuk eiwit. Toch vond ik het een keer het proberen waard. We hadden allemaal restjes in de koelkast liggen die allemaal wezen op eimuffins. Ik moest er dus toch aan geloven!

Stiekem was ik zelf ook best wel benieuwd, ondanks dat het me niet heel lekker leek. Uiteindelijk vond ik het mega lekker! Vaak heb je dat: de recepten die je niet zo lekker lijken zijn achteraf juist de lekkerste baksels! En dit dus ook. Het was smaakvol en ik had helemaal niet last van ‘ieuw, ik zit een dik ei te eten’.

2014-04-15 17.55.11

Wie dit soort recepten al eens heeft gezien (en ik durf te wedden dat 80% dat heeft), weet dat je het gewoon in een muffinvorm kan maken, met bacon, zonder bacon, met brood en ga zo maar door. Maar met wraps had ik ze nog nooit gezien! Ik ben helemaal gek op wraps in welke vorm dan ook en dit was zeker ook een succes. Handig aan recepten met ei en een bepaalde vulling (in dit geval kipreepjes en bosui) is dat je het kan vullen met wat jij lekker vind. Met spek, ham, prei, ui of paprika. Ga je voor geitenkaas of geraspte kaas? Alles kan!

2014-04-15 18.21.33

Ik had er stiekem wat meer gemaakt zodat ik ze de volgende dag koud kon eten. Ook erg lekker! Handig mee te nemen en erg voedzaam en gezond.

Benodigdheden voor 10 wrap-eimuffins:
5 wraps
5 eieren
100 gram kipreepjes
3 bosuitjes
50 gram geraspte kaas
muffinvorm

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 200 ᵒC. Snij uit elke wrap 2 grote cirkels en duw ze in de muffinvorm.
•Snij de bosui in dunne ringen en kluts de eieren in een kom en breng ze op smaak.
•Leg in elke wrapbakje wat bosui en kipreepjes. Giet er wat geklutst ei in en strooi er een beetje geraspte kaas over. Bak de eimuffins in 15-20 minuten gaar.
TIP: Laat niet te veel van de wrap uitsteken omdat deze snel bruin wordt!

5 gedachtes over “Recept: Wrap eimuffins

Geef een reactie

