Recept: Pindarotsjes

2014-03-22 17.51.37
Jullie weten inmiddels dat ik voor mijn verjaardag een high (URL) heb gegeven. Ook hebben jullie al een aantal recepten gezien waaronder
meringues met chocola. Van de meringues had ik wat chocola over en ik vond dat zonde om weg te gooien. Wat gingen we daar eens mee doen? Omdat het een grote chaos was in de keuken (herkenbaar voor de keukenprinsessen onder ons?) moest het iets simpels zijn. Ik trok een kastje op en zag een zak pinda’s. Just what I needed!

Wat pinda’s + chocola = pindarotsjes. Ik ben gek op alles met pinda’s (of pindakaas) en chocola (welke vrouw niet!?!). Je kunt wel begrijpen dat dit voor mij een hemelse traktatie is. En ook nog gezond! Ja daar heb je me weer maar als het kan, dan wil ik iets gezonds maken. De pinda’s zijn gewoon naturel pinda’s met geen toevoegingen. De chocola bestaat uit 86% cacao dus voor een chocola de gezondste soort die je kun kiezen.

2014-03-22 17.51.29

Wil je indruk maken op de visite die je binnen een half uur krijgt? Dan is dit zo gemaakt. Makkelijker kan eigenlijk haast niet. Je smelt wat chocola en roert er wat pinda’s doorheen, maakt er hoopjes van en et voilà: pindarotsjes! Overigens zou ik niet té veel maken want ze hebben een hoog ‘ik wil meer’- gehalte.

Benodigdheden ±7-8 pindarotsjes
40 gram ongezouten pinda’s
90 gram chocola


Bereidingswijze:
•Smelt de chocola in de magnetron en roer de pinda’s erdoorheen. Maak 7-8 hoopjes op een stukje bakpapier of aluminiumfolie en maak ze een beetje plat. Leg de pindarotsjes een half uurtje in de koelkast of 15 minuten in de vriezer en klaar zijn ze!

14 gedachtes over “Recept: Pindarotsjes

  1. Pingback: Other Bloggers |

Geef een reactie

