Recept uit….Allerhande: Pasta met paprikaroomsaus

2014-04-11 18.23.55

Iedere week staat er hier in huis wel pasta op het menu. En eigenlijk altijd is het dezelfde pasta: gehakt, tomatensaus, groente en kaas. Lekker hoor (zonder het gehakt voor mij dan) maar op een gegeven moment komt het wel je neus uit. De kokkin in huis ging daar dus eens verandering in brengen! Dit is een recept dat ik spotte in de Allerhande en ik was eigenlijk wel erg benieuwd!

Er stond in de allerhande een zeer aantrekkelijke foto en recept van pasta met paprikaroomsaus. Hmm, klinkt goed! Toen ik het recept las bleek het eigenlijk easy peasy te zijn! In een kwartier is het eigenlijk klaar, mits je de gehaktballen kant-en-klaar koopt. Dat deed ik niet dus het nam wel wat meer tijd in beslag maar hé dan heb je wel eigen gemaakte gehaktballetjes (veeeel lekkerder!). Maar deze saus in combinatie met kipfilet smaakt volgens mij ook heel erg lekker!

2014-04-11 18.24.39

Ik verbaasde me erover hoe lekker het eigenlijk was! Zo simpel en zo lekker?! Ja het kan! Zeker een receptje om te onthouden. Je hebt maar heel weinig ingrediënten nodig dus het is ook nog eens een budget recept. Wat willen we nog meer?! Euuhh het recept, please?

Benodigdheden voor 4 personen:
2 paprika’s
1 ui
½ bouillonblokje
250 ml kookroom (light)
250 gram kleine gehaktballetjes
300 gram spaghetti of tagliatelle
Evt pijnboompitten of wat geraspte kaas

Bereidingswijze:
•Snij de paprika en ui fijn. Bak de gehaktballetjes in wat boter rondom mooi bruin.
•Verwarm wat olie in een steelpannetje en fruit de ui en paprika 8-10 minuten gaar. Kook ondertussen de pasta volgens de verpakking gaar.
•Voeg ondertussen de kookroom en het ½ bouillonblokje toe en breng aan de kook. Neem de pan van het vuur en pureer de saus met een staafmixer glad.
•Voeg de gehaktballetjes toe en verwarm ze 5 minuten mee. Rooster ondertussen de pijnboombitten goudbruin.
•Giet de pasta af en serveer de pasta met de paprikaroomsaus en de pijnboompitten of geraspte kaas.

5 gedachtes over “Recept uit….Allerhande: Pasta met paprikaroomsaus

Geef een reactie

