50 Recepten op Thefoodiary | Deel 1

collage-2014-05-28
Ik ben sinds 8 december gaan bloggen en sindsdien zijn er dus al 50 recepten online gekomen! Ik beleef nog steeds veel plezier aan het bloggen. Het is eigenlijk mijn eigen online receptenboek! En nog veel leuker vind ik het steeds weer uitproberen van nieuwe dingen, want receptjes moeten natuurlijk blijven komen. En het állerleukst vind ik nog als mensen het recept zelf ook gaan maken, daar doe ik het voor! Bij deze een overzicht van de eerste 25 recepten.

1
pastasalade
Mijn eerste recept: een mediterrane pastasalade! Ziet er niet al te lekker uit maar is nog steeds een favoriet.

2

Boterhampizza. Is veel gegoogled en super makkelijk als je geen zin hebt om te koken of een pizza in de vriezer hebt liggen.

3

Gevuld stokbrood. Een recept dat al jaren hier in huis wordt gemaakt, een blijvertje dus.

4

Truffeltaart. Mijn allereerste zelfgemaakte taart!

5

Ontbijtkoek. Ik schaam me écht als ik deze foto zie maar er komt een beter foto aan. Dit is één van mijn standaard recepten, weet ik niets om te bakken maak ik dit!

6

Bananabread. Ook hier ben ik niet zo enthousiast over de foto. Maar des te lekkerder én gezonder is dit.

7

Pindasaus! En dit maak ik ook nog regelmatig. Bij deel twee komt er een receptje van een heuse homemade kip-saté

8

Gevulde tomaten met ei. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit recept uit het oog ben verloren, zo kom je nog eens wat tegen!

9

Mijn favoriete healthy ontbijtje. Dit is zonder twijfel nog steeds mijn favoriet! Alleen kies ik nu voor een blokje geschafde 86% cacao chocola en homemade cruesli.

10

Chocolade kersentaart met witte chocola en kokos. Samen gemaakt met een vriendin en daardoor en crappy foto maar deze taart wat binnen no-time gemaakt én op.

11

Hot wrap Mexicaanse kip geïnspireerd op de La Place. Typisch voorbeeldje van en probeersel dat super goed uitpakt. Ook veel gegoogled! Schijnbaar zijn er meer mensen op zoek naar hét recept ;)

12

Healty nut cookies. Ook een receptje dat ik regelmatig nog gebruik. Vaak maak ik hier ook variaties op omdat de verhoudingen in dit recept gewoon precies goed zijn.

13

Banaan-pindakaas bites. Ik zie nog het gezicht van mijn moeder voor me: pindakaas met banaan? Ieeeuw! Generatiekloof denk ik? Haha. Zeker leuk om te proberen en super lekker.

14

Risotto met spinazie, zongedroogde tomaat en geitenkaas. Mijn favoriet! En ook die van mijn zus. Als ik aan haar vraag wat ze wil eten kan ik niets anders verwachten dan dat ze dit recept noemt ;)

15

Gezonde chocoladerozijnen. Nu ik dit zie ga ik ze heel snel weer maken alleen ga ik nu wel proberen wat grotere ‘bonken’ ervan maken. Net zoals uit de supermarkt.

16

Super malse kipfilet met roomkaas en rauwe ham uit de oven. Ohh zoooo lekker dit! Als je dit eenmaal gegeten hebt wil je niet anders meer haha.

17

Low-fat kwarktaart. Maak ik niet vaak omdat zo’n hele taart gewoon niet op gaat. Ik moet nog steeds een suikervrije variant proberen te maken. Gaan we snel eens doen denk ik maar ;)

18

Wrap pizza. Ook weer een veel gegoogled recept. Iedereen op zoek naar alternatieve pizza’s?! Super lekker voor als je geen zn hebt om te koken.

19

Appelcake met crumbletopping. Als ik aan mijn zus zou vragen wat ik voor haar moet bakken noemt ze zonder twijfel dit. En ze heeft helemaal gelijk, hij was écht goed

20

Chocoladecake met bosbessen. Het is écht een lelijk eendje maar wel met chocola. En het is gezond. Do we want more?

21

Susanne Omelet. Nog steeds standaard door de nasi! Simpel en gewoon lekker snel ;)

22

Cruesli met kokos en noten. Hier begon het, mijn verslaving van zelf cruesli maken. Het heeft wel een paar weken stilgelegen maar sinds ik dit blogje heb gemaakt ben ik weer fanatiek bezig. Er liggen dus 3 recepten te wachten!

23

Gezonde gehaktbal. Ik ben me er zeker van bewust dat de foto niet representatief is maar ik ben zo blij dat ik dit heb ‘uitgevonden’. Hier kan voor mij geen normale gehaktbal tegen op!

24

Plaattaart met tonijn en courgette. Waar ik hier nog schreef dat plaattaarten niet zo mijn ding waren, moet ik nu eerlijk bekennen dat ik ze super lekker vind! Deze plaattaart was heel lekker maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ondertussen wel iets beters heb gegeten. Desondanks zeker geen verkeerd receptje en leuk om te maken!

25

Fruity teacake. Deze was zoooooo lekker! Ik ben gek op gedroogd fruit in baksels en deze cake zat er helemaal vol mee. Aanrader!

4 gedachtes over “50 Recepten op Thefoodiary | Deel 1

Geef een reactie

