50 Recepten op Thefoodiary | Deel 2

collage-2014-05-29
Eerder kon je deel 1 zien van de 50 recepten die zijn verschenen op Thefoodiary. Vandaag deel 2, de overige 25 recepten. Ik vind het super leuk om zo’n alle recepten zo terug te zien en nog eens te bekijken. Zo zie ik ook weer waar mijn verbeterpunten nog liggen en wat ik die de tussentijd al verbeterd heb. Let’s go!

26

Hartige cake met pepertjes, kaas en ui. Dit recept was echt wel één van de beste ontdekking durf ik bijna te zeggen. Sindsdien heb ik dit recept en tig variaties, al zó vaak gemaakt. En elke keer is het weer onwijs lekker. Een variatie doe heel goed beviel komt binnenkort eraan!

27

Kipsalon. Dé beroemde gezonde variant op de ongezonde kapsalon. Ik denk dat deze op heel veel foodblogs (maar ook lifestyle blogs) al staat. En logisch! Het is super makkelijk, gezond en lekker. Ik vind dit ook heel makkelijk om te maken als ik voor mezelf moet koken. Ik weet dat mijn zus een echte fan van dit receptje is.

28

Kipgyros. Het eerste recept in een nieuwe categorie: 4x…. Deze was onderdeel van 4x…Kip! Ik heb alweer een nieuwe reeks klaar staan dus die komt er binnenkort aan. Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal als de kipsalon: een gezonde variant. En ook nog eens een gezond sausje erbij.

29

Honing-mosterd kip. De foto ziet er nou niet echt uit dat je zegt: oh yummie! Maar schijn bedriegt. Want dit is echt een topper! Dit hebben ze nog een aantal keer gegeten en elke keer weer onwijs lekker. Als je een keertje wat anders wil met kip, dan raad ik je deze aan!

30

Kipnuggets! Ook al zó lekker en gezond. Ik blijf een beetje in herhaling vallen. Als je je gasten dit serveert is het smullen geblazen ;)

31

Appelkruimeltaart met dikke bodem. Mag ik even zeggend at ik trots ben op deze foto! Telkens als ik hem nog zie ben ik zó tevreden met de foto. En ook met de appelkruimeltaart trouwens. Wat was deze lekker, hmmmm!

32

Eenpersoonsquiche. Beetje jammer van deze foto van weer. Dat stomme licht ook! Deze, en heel veel varianten erop, ik heb ik iedere week wel bijna gegeten toen ik nog op kamers woonde. Je kunt het makkelijk de dag van te voren klaar maken. Ik ga het snel weer eens maken!

33

Apple pie pops. Deze waren zo lekker! Ze zien er ook nog eens super cute uit. Super leuk om te serveren bij een high tea of een middagje met vriendinnen.

34

Volkoren lijnzaad cranberry koekjes. Zo zie je maar weer dat er ook nog recepten tussen zitten die ik bijna vergeten was. Deze super healthy koekjes! Heerlijk om de granen te zien, je voelt je in ieder geval een stuk minder schuldig wanneer je deze koekjes eet.

35

Kip-saté hapjes. Naast de hartige cake is ook dit recept één uit duizenden. Sooooo good! Het was gewoon een probeersel maar ik kan je vertellen dat ze het volgende uur niet gehaald hebben. Zegt genoeg denk ik!

36

Chocola banaanbrood met noten. Dit banaanbrood is een heerlijke variatie op het bananabread met bosbessen. Met noten en chocola (oké cacao). Kan niet beter én gezonder!

37

Gezonde sausage rol. Typisch voorbeeldje van een succes receptje met restjes. Heel makkelijk, lekker en gezond. Tsja, ik ben nou eenmaal een fan van recepten ‘omtoveren’ in een gezonde versie. Deze sauasge rol is niet met het o zo vertrouwde bladerdeeg maar met wraps. Heerlijk als hapje.

38

Maiskoekjes. Dit weet ik nog zo goed! Ik was toen ik ze aan het bakken was helemaal niet zo enthousiast. Moest dit het dan zijn?! Maar we hebben met z’n allen er heerlijk van gesmuld, wat een verrassing! De mais was heerlijk zoet en gaf een lekkere bite aan de pancakes.

39

Gezonde honing-mosterd dressing. Ik denk niet dat er eerder een recept bij zit dat ik steevast élke week wel maak, maar deze dressing maak ik zonder twijfel minimaal één keer per week. Echt mijn favoriet!

40

Homemade kip-saté. Dit weet ik ook nog zo goed. Ten eerste omdat het ongelooflijk lekker was én ik trots was op mezelf dat ik het helemaal zelf had gemaakt. De kip zelf marineren, bakken en de satésaus ook helemaal zelf maken met pindakaas. Maar wat ik nog beter weet is dat het me opviel dat het zo veel machtiger was dan uit een pakje of kant-en-klaar. Zo zie je maar weer wat allerlei e-nummers met je eten doet.

41

Preigratin. Nu ik deze foto zie bedenk ik me dat ik echt een oplossing moet gaan zoeken voor aankomende winter wanneer het donker is. Wat een crappy foto! Maar het smaakt gelukkig er niet minder lekker door. Een hele simpele preigratin. Net even wat anders maar wel simpel én lekker.

42

The best peanut butter cookie (-cake) EVER! En meer kan ik er eigenlijk niet over vertellen, je moet het gewoon zelf ondervinden en je snapt me ;)

43

Omeletwrap met geitenkaas. Volgens mij was dit het begin van het recepten voor de lunch. Ik begon het brood zat te worden en ben sindsdien nog elke week wel wat aan het uitproberen. Ik begon met iets makkelijks wat ik al een op aantal blogs had gezien. Onwijs lekker en je kunt het zelfs de dag van te voren maken en meenemen.

44

Applecrumble square. Deze besloot ik gewoon even tussendoor te maken. Wat was deze LEKKER! Een heerlijk dikke bodem, daar hou ik wel van!

45

Spinazie-ei schotel. Een begin van ongeveer een twee weken durende ei-verslaving. Wat heb ik veel met ei gemaakt haha. Ineens heb je dat weleens. Dit heb ik later ook nog een keer voor mezelf gemaakt. Heerlijk, ik hou van spinazie!

46

Kaasbroodjes Dé favoriet van mijn opa en ma. En ik zal je zeggen: dat zegt een hoop. e zijn onwijs lekker en doen niet onder voor de kaasbroodjes uit de supermarkt. Erg leuk om te maken!

47

Meringue met chocola. Een van de recepten die ik maakte voor mijn high tea. Je moet jezelf echt inhouden om ze niet achter elkaar op te eten.

48

Wrap ei-muffins. Een variatie op de eimuffins die je overal en nergens voorbij ziet komen. Net iets vullender doordat ik wraps gebruik en ook nog eens heel smaakvol.

49

Pindarotsjes! Hierop heb ik veel leuke reacties gekregen. Het is gewoon zo’n makkelijk recept! Zo zie je maar dat hele simpele recepten het vaak gewoon ook erg goed doen. Zeker een keer proberen en niet te veel maken want ik zal je vertellen, het gaat allemaal schoon op ;)

50

Spaghetti met paprikaroomsaus. Super lekker is dit en heel snel klaar! Als je kant-en-klare gehaktballetjes neemt ben je in 10-15 minuten klaar. Aanrader!
_____________________________________________________________________________

Dit was deel 2 van het receptenoverzicht. Ik hoop dat jullie dit leuk vonden. Op naar de volgende 50 recepten!

5 gedachtes over “50 Recepten op Thefoodiary | Deel 2

  1. Leuk hoor! Slim dat je deze samenvattende posts doet, want dit is de eerste keer dat ik je blog bezoek en ik weet meteen wat voor soort dingen je maakt!

Geef een reactie

