Recept: Pasta met spinazie-tomaat saus

 photo 2014-04-17182138_zps099af99c.jpg
Kennen jullie de site allerecipes.com al? Het is een Amerikaanse site boordevol met recepten. Soms zelfs zo veel recepten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb al verschillende recepten hiervan gemaakt en het is nog geen één keer gebeurd dat het niet lekker was. Laatst zat ik weer op de site te surfen op zoek naar een lekker pasta recept. Dat weten die Amerikanen wel! Ik werd overspoeld met mac’n cheese maar dat wilde ik niet. Mijn oog viel op een recept met spinazie en tomaat.

Toen ik het recept wat nader ging bekijken werd ik meteen enthousiast. Wat makkelijk! De foto’s en beoordelingen waren ook lovend. Wat dat is zo fijn aan allrecipes.com, mensen kunnen foto’s maken van het gerecht en die kunnen ze dan uploaden. Zo heb je soms van een populair recept wel 200 foto’s! Heel leuk ook om te zien dat het er niet bij iedereen precies hetzelfde uit ziet. En de reacties zijn ook heel handig. Vaak vind je nog wat tips of variaties die mensen hebben gemaakt.

 photo 2014-04-17182051_zps9bff5b83.jpg

Het was een super makkelijk recept en ook nog redelijk gezond. In ieder geval aan groente geen gebrek! In het recept stond slagroom, dat heb ik vervangen door kookroom. Er moest nog wel wat maïzena bij omdat ik wat te weinig tijd had en de saus wat sneller moest indikken. Ook stond in het recept dat je Parmezaanse kaas moest gebruiken. Dat heb ik ook niet gedaan omdat moeders daar niet zo van houdt (tsja, je moet met iedereen een beetje rekening houden ;) ). Met oude geraspte kaas smaakte het zeker niet minder. Ik ga zeker vaker spinazie en pasta combineren!

Benodigdheden voor 4 personen:
300/350 gram verse spinazie
1 blik gepelde tomaten
250 ml kookroom (light)
½ bouillonblokje
100 gram geraspte kaas of Parmezaanse kaas
300 gram fusilli/tagiatelle/spaghetti

Bereidingswijze:
•Breng water aan de kook. Kook de pasta volgens de verpakking gaar.
•Roerbak de spinazie totdat deze geslonken is. Doe het blik gepelde tomaten, kookroom e bouillonblokje erbij en laat 10 minuten op een zacht vuurtje indikken. Als het niet genoeg is ingedikt kun je het een handje helpen door wat maïzena toe te voegen.
•Giet de pasta af en roer de kaas door de spinaziesaus. Serveer de pasta met de saus. Eet smakelijk!

5 gedachtes over “Recept: Pasta met spinazie-tomaat saus

Geef een reactie

