4x Aardappel….:Aardappelpuree met roomkaas

 photo 2014-02-17182552_zpsb9f60faa.jpg
Als je gek ben op gekookte aardappelen (net zoals ik) ben je vast ook gek op aardappelpuree. Het is immers gewoon gestampte aardappelen met boter en melk. Ik ben gek op gekookte aardappelen, dus ik ben ook gek op aardappelpuree. Deze aardappelpuree is erg makkelijk (volgens mij is aardappelpuree sowieso een makkelijk) en heeft net wat extra’s.

Het is gewoon heel simpel: je vervangt de boter door kruidenroomkaas en klaar! Ik vind de hoeveelheid melk altijd een beetje lastig in te schatten. De één houdt van een wat vastere puree en de ander vind juist weer een iets romige puree lekkerder. Daarom heb ik ook geen hoeveelheid bij de melk gezet.

 photo 2014-02-17182500_zps4500b2b5.jpg

Deze puree is erg lekker als variatie en maakt een dood normale ‘saaie’ puree gewoon nét wat anders. Erg lekker is om nog wat geraspte kaas toe te voegen, hierdoor wordt de puree wat meer cheesy.

Benodigdheden voor 4 personen:
1 kilo aardappelen, ongeschild
1 bakje kruidenroomkaas
Melk
Nootmuskaat
Evt klontje boter of wat geraspte kaas.

Bereidingswijze:
•Schil de aardappelen, snij ze in stukken en kook ze gaar.
•Stamp de aardappelen en roer de kruidenroomkaas er doorheen. Deze smelt vanzelf. Voeg steeds een beetje melk toe totdat je de juiste dikte hebt. Breng op smaak met wat nootmuskaat en eventueel een klontje boter of geraspte kaas.
•Verwarm de puree nog even en klaar is het al!

Eet smakelijk!

Een gedachte over “4x Aardappel….:Aardappelpuree met roomkaas

Geef een reactie

