Recept: Gezonde Bounty’s

 photo 2014-04-15151607_zps025e0b5b.jpg
Degene die meer foodblogs volgens zijn vast wel eens een recept voor bounty’s tegengekomen. Ik had er eigenlijk nooit heel erg interesse in omdat ik niet zo’n kokos fan ben. Maar de laatste tijd doe ik vaak wat kokos door de kwark of yoghurt en dat vind ik best lekker! Toch dan maar een keer de bounty’s maken?

Ik dacht eigenlijk dat een recept zo gevonden was. Maar dat viel toch een beetje tegen. Ja, je komt heel veel recepten tegen maar de één doet het met kokosmelk, de ander met gecondenseerde melk en weer iemand anders doet het met kokosolie. Oké, dat had ik allemaal niet in huis en ik was ook niet van plan om speciaal ervoor naar de supermarkt te gaan. Gelukkig kwam ik ook nog een recept tegen met dadels. Die had ik wel!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het recept wat ik gevonden had niet echt gevolgd heb. Ik dacht: ik heb dadels om het aan elkaar te laten plakken en de rest lukt vast wel. Eerst ging het nog niet zo gesmeerd want de dadels wilden geen moes worden. Toch dan maar een kijkje nemen op het internet. Wat bleek, ze moesten eerst weken in water. Dom! Maar omdat ik alle kokos al had gebruikt moest ik het er maar mee doen. En het is gelukt hoor! Ze waren tegen mijn verwachting in écht lekker! En dat terwijl ik helemaal geen bounty fan ben.

Benodigheden voor 8-10 mini bounty’s
80 gram geraspte kokos
40 gram dadels
30 gram agavesiroop of honing
4 el water
120 gram pure chocola (hoe puurder, hoe gezonder je bounty’s worden!)

Bereidingswijze:
•Je kunt de dadels weken in wat water voor een uurtje, maar dat hoeft niet! Als je dat doet laat je de 4 el water weg.
•Doe in een keukenmachine de kokos, dadels, agavesiroop en water en maak er een samenhangend geheel van.
•Maak je handen een beetje nat en vorm 8-10 kleine reepjes. Zet de voor 15 minuten in de vriezer of 30 minuten in de koelkast.
•Smelt de chocola en doop de bounty’s erin. Voor het mooiste resultaat laat je ze hard worden op een rekje maar op een plaat kan ook.

5 gedachtes over “Recept: Gezonde Bounty’s

    1. Wat een leuk idee! Ik heb geen keukenmachine dus de dadels fijn krijgen gaat nog wat worden, maar vind vast wel een maniertje. Trouwens je kip met roomkaas en ham uit de oven gegeten. Is een blijvertje!

      1. Misschien als je de dadels een paar uur laat weken, daarna heel fijn snijdt en dan probeert te prakken? Maar misschien past een recept met gecondenseerde melk dan beter bij je!
        Wat leuk dat het recept een blijvertje is, hier thuis zijn we super lang fan ervan!

Geef een reactie

