Recept uit…..Allerhande Kaasburgers

 photo 2014-03-28182316_zps880caf03.jpg

Thuis zijn we allemaal echte Hollandse kaaskoppen. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen omdat ik juist vroeger degene was die alleen de jongste van de jongste kaas lustte. Nu is het: hoe ouder hoe beter. Maar goed, alles met kaas wordt hier in huis dus met open armen ontvangen en met veel genot opgegeten. Deze kaasburgers zijn één van onze favorieten!

Iedereen kent denk ik wel die vegetarische kaasburgers van Valess. Maar dat vind ik eigenlijk geen kaasburger want de kaas is heel ver te zoeken. Als ik het over een kaasburger heb wil ik gewoon kaas. Niets meer en niets minder. Na heel wat zoeken kwam ik op dit recept. Gewoon van de Allerhande! Ik heb dit recept al een paar keer gemaakt en iedereen smult ervan. Het zijn ook gewoon echte kaasburgers. Weliswaar ook met roomkaas en smeerkaas, maar dat is ook een vorm van kaas toch?!

 photo 2014-03-28182149_zps43e0563f.jpg

Ik vind ze erg makkelijk te maken en passen overal bij. Ik vind ze wel redelijk machtig dus voor mij is een portie groente erbij al genoeg!

Benodigdheden voor 4 kaasburgers:
±60 gram paneermeel
75 gram zuivelspread bieslook
75 gram smeerkaas
150 gram geraspte kaas
2 eieren
Boter of olie om in te bakken

Bereidingswijze:

•Meng de helft van het paneermeel, zuivelspread, smeerkaas, geraspte kaas en 1 ei tot een massa. Het moet samenhangend worden en niet te nat zodat je makkelijk burgers kunt vormen. Als het toch nog iets te nat is doe je nog wat paneermeel erbij.
•Maak 4 burgers. Klop het ei los in en doe op een bord het overige paneermeel. Haal de burgers eerst door het ei en dan door het paneermeel.
•Verhit wat olie of boter in een pan, ongeveer 4 eetlepels en bak de burgers op middelhoog buur om en om in ongeveer 8 minuten goudbruin.

3 gedachtes over “Recept uit…..Allerhande Kaasburgers

  1. Zien er erg goed uit! Grappig vroeger had ik ook het liefst hele jonge kaas, nu ben ik overgestapt naar jong belegen en vind ik jong niet meer zo lekker..

Geef een reactie

