The Food(d)iary | Week 26

1398530642132
Thuiskomen van vakantie valt zwaar haha. Vooral als je dan halverwege de week denkt: oh precies een week geleden waren we nog op vakantie en deden we dit of dat! Zo jammer… Verder ben ik toch lekker bezig geweest met wat dingen uitproberen kwa recepten! Benieuwd naar mijn foodphoto’s van deze week?

2014-06-22 18.35.50
Mijn avondeten van zondag, nog op vakantie. Zucht…..Was ik daar nog maar! Het was trouwens gewoon restjes opmaken: twee gebakken eieren met tomaat, paprika, kipfilet en kaas. Was echt lekkerder dan ik had verwacht omdat ik eigenlijk niet zo heel erg van gebakken eieren hou.

2014-06-23 13.42.16
Zondagavond gingen we weg en twee uur later waren we weer thuis. Maandag ko ik weer sinds een week een lekkere salade als lunch nemen. Yum! Ik doe dit nu ongeveer om de dag. Bevalt me erg goed. Vooral met pompoenpitten die ik laatst weer heb herontdekt.

2014-06-23 16.45.07
Je kunt dan wel een weekje weg zijn, de groente in de groentekas gaat gewoon door! We hadden onwijs veel en vooral super dikke sperziebonen. Eigenlijk waren ze iets te groot geworden, het waren net tuinbonen!

2014-06-23 16.45.28
Hetzelfde verhaal met de komkommers. Pfoe, dat waren er veel! We hebben eigenlijk mini komkommer plantjes maar de komkommers waren midi geworden haha Een probeerseltje: komkommersalade. Zoals je in de supermarkt kan vinden. Heeeeul lekker!

2014-06-23 18.31.36
Eerste avondmaaltje weer thuis, maar bijna identiek als een week eerder op vakantie. Het was gewoon super lekker!

2014-06-24 13.54.19
Ik had voor het eerst houmous gekocht! De pittige variant. Ik liep er al weken langs en ik was zo nieuwsgierig. Maar omdat het bakje iets van 2,50 euro was vond ik het een beetje te duur om ‘zomaar’ te proberen. Gelukkig dat ik me deze keer niet meer kon inhouden want het is super lekker! Hier had ik één boterham met houmous, sla en pompoenpitten en nog een boterham met kipfilet, sla en wederom pompoenpitten.

2014-06-24 16.32.02
Mugcake! Wel healthy variant ;)

2014-06-24 18.30.51
Heerlijk al die kleuren op het bord! De laatste tijd ben ik helemaal fan van zelf pittige sausjes maken bij de kip. Deze was heeeeel goed gelukt! De kipfilet bleef super mals.

2014-06-25 10.14.23
Breakfast. Even leuk doen en de foto vanuit een andere hoek nemen haha. Eigenlijk eet ik elke dag dit als ontbijt: kwark met muesli waar ik zelf allerlei dingen aan heb toegevoegd.

2014-06-25 18.02.54
Oké, ziet er niet lekker uit maar dit is mijn favoriete pasta! Heel makkelijk: gewoon een groentepakketje met tomaat, beetje room en een plakje cheddarkaas laten smelten. Pasta erdoorheen en klaar!

2014-06-25 18.03.44
Mijn moeder maakte voor het eerst pasta carbonara, maar ik at lekker mijn eigen pasta. Ik moet zeggen, de smaak viel me erg mee. Maar het lijkt me iets wat snel gaat vervelen.

2014-06-26 18.04.17
Heel saai en simpel Hollands maaltje.

2014-06-26 21.09.44
Aardbeien met een beetje kwark! Jammer genoeg waren de aardbeien nog niet écht lekker, volzoet dus. Ze waren nog een tikkeltje waterig. Gelukkig hebben we daarvoor suiker ;)

2014-06-27 13.37.26
Another lunch! Dit keer met ananas en kipfilet en mijn oude vertrouwede honing-mosterd sausje.

2014-06-27 15.21.06
Door de pasta carbonara ging alleen maar eigeel schijnbaar, dus de eiwitten waren over. Toevallig was een vriendin net op bezoek en we besloten spontaan de volgende dag van de eiwitten meringue te maken. We hadden vier soorten: normaal, citroen, chocola en mokka. Ze waren echt per-fect gelukt!

2014-06-27 15.35.49
Homemade muesli! Zo handig: je koopt de goedkoopste muesli die je kunt vinden en allerlei andere dingen zoals noten, zaden, pitten, rozijnen en andere gedroogd fruit. Mixen en klaar is kees!

2014-06-28 11.47.54
Een sneekpeek van alles dat ik nog moet schrijven. Best veel…. Ik ben er in ieder geval achter dat je recepten sneller maakt dan dat ik ze geschreven heb haha.

2014-06-28 18.18.55
Zaterdagvond maakte ik pannenkoeken! Zo lang geleden Ik en mijn moeder deelden een kip-ananas pannenkoek. Probeerseltje maar heel lekker!

6 gedachtes over “The Food(d)iary | Week 26

    1. Die is heel simpel! Ik had gewoon nadat ik het beslag in de pan had gedaan, kipreepjes en ananastukjes (wel dunner gesneden) eroverheen gestrooid. Wel omdraaien met een deksel op de pan want anders hou je hem niet heel. Was super lekker!

Geef een reactie

