Recept: Lunch boterham met tomaat en kaas.

 photo 2014-04-30134002_zpse1b6ce3a.jpg
Ik vind brood heel lekker. Vooral als het vers is en je je tanden kunt zetten in een kakelvers kapje. Maar brood dat je buiten de vriezer bewaard wordt natuurlijk snel oud. Vaak kun je er alsnog een hoop lekkere dingen mee maken. Ik had nog een paar boterhammen liggen die hun beste tijd hadden gehad. Normaal rooster ik die gewoon in de broodrooster en eet ik er een simpele plak kaas op. Maar ik had eens zin in wat anders. En dit is het geworden!

Zoals altijd moest het wel iets met kaas zijn. Ik ben gewoon een beetje gek op kaas. Mijn moeder eet vaak tomaten met kaas uit de oven als (deel van haar) lunch. In tomaten zit namelijk een hoop kalium. Kalium werkt namelijk bloeddrukverlagend. Om een bak met tomaat en kaas uit de oven te eten vind ik ook weer zo wat. Ik vind tomaten met kaas lekker hoor, maar dan wel op mijn manier. En dat is op deze manier!

 photo 2014-04-30201707_zps098fffdc.jpg

Heerlijk als lunch als je wat meer tijd hebt en super smaakvol. Het is net weer wat anders dan een tosti met kaas en tomaat. Dit is namelijk tomaat met kaas. Meer tomaat en minder kaas. Gezonder en zeker niet minder lekker. Het is echt genieten!

Benodigdheden voor 1 boterham:
1 boterham
Wat olijfolie
Italiaanse kruiden
1 tomaat
Klein handje geraspte kaas

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 175ᵒC. Het kan denk ik ook wel in de magnetron gemaakt worden maar dat heb ik nog niet geprobeerd!
•Drizzle wat olijfolie op de boterham en strooi er italiaanse kruiden over. Snij de tomaat in plakken, leg deze op bakpapier en strooi er wat kaas over. Leg de boterham en tomatenplakjes (apart) in de oven. De boterham is na een paar minuten klaar en de tomaat na 5-8 minuten.
•Leg de plakjes tomaat op de geroosterde boterham. Eet smakelijk!

5 gedachtes over “Recept: Lunch boterham met tomaat en kaas.

Geef een reactie

