Recept: Couscoussalade met geitenkaas

 photo 2014-04-16133207_zps5a856257.jpg
Ik heb al een aantal keer laten vallen dat ik allerlei dingen aan het uitproberen ben voor lunches zonder brood. Een hele wereld gaat voor me open. Ik wilde in eerste instantie quinoa kopen maar toen ik hoorde dat de prijs zo gestegen was en nog wat andere niet leuke dingen (over het verbouwen van quinoa) vond ik het niet waard om dit te kopen. Toen ik naar een alternatief ging zoeken kwam ik op couscous uit. Hiermee maakte ik deze heerlijke salade.

Ik had één keer eerder couscous gegeten. En ik moet eerlijk bekennen dat dat geen goede ervaring was. Ik had vol goede moed een recept gemaakt met gehaktballetjes in een romige tomatensaus met couscous erbij. Maar echt couscous ter vervanging van rijst, pasta of aardappelen beviel niemand van het gezin goed. Er zat zo weinig smaak aan! Dat was eigenlijk een kwestie van eens maar nooit meer. Totdat mijn zus een restje couscoussalade met feta, rozijnen, en allerlei groentes mee nam van een feestje. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, wat lekker was dat!

 photo 2014-04-16133246_zpsee79cb2a.jpg

En dat laatste herinnerde ik me toen ik iets anders zocht waarmee ik salades kon maken. Ik besloot het er gewoon op te wagen, het enige wat kon gebeuren was dat er een pak couscous in de vuilnisbak verdween. Ik maakte deze salade omdat het eigenlijk de restjes waren. Maar sindsdien maak ik eigenlijk telkens deze versie. Hou je niet van geitenkaas? Die kun je prima vervangen door feta! Dit is echt een heerlijke lunch en kun je makkelijk voor meerdere dagen maken of een dag van te voren maken zodat je het kan meenemen.

Benodigdheden voor 1 portie:
70 gram couscous
½ paprika
1 kleine rode ui of ½ grotere rode uit
Een paar plakjes komkommer
Zongedroogde tomaat
30 gram geitenkaas of feta

Bereidingswijze:
•Bereid de couscous zoals op de verpakking aangegeven. Snipper de ui fijn en snij de paprika, komkommer en zongedroogde tomaat in kleine stukjes.
•Meng in een kom de couscous, ui, paprika, komkommer, zongedroogde tomaat en verkruimel de feta erover. Breng om smaak met zout en peper. Ik vind het zelf heerlijk om een klein stukjes van een bouillonblokje erover te verkruimelen (echt 1/5 deel van een blokje) in plaats van zout.

4 gedachtes over “Recept: Couscoussalade met geitenkaas

Geef een reactie

