The Food(d)iary | Week 28

1405185819665
Goedemorgeeen zonnetjes! Jaja ik ben heeel vrolijk! Het was namelijk een super goede week. Eigenlijk helemaal niet bijzonder of anders dan normaal. Tot vrijdag: in had mijn rijexamen. En ik ben gewoon geslaagd!! Ik kon het zelf écht niet geloven omdat ik wel een paar stomme foutjes had gemaakt (stoepje meenemen, motor nét wel/niet afslaan, onhandige plek uitzoeken voor omkeeropdracht) maar hij was denk ik in een goede bui haha. Mijn eerste reactie was daarom ook heel droog: dat meen je niet. En hij: dat meen ik inderdaad ook niet, tuurlijk meen ik het wel! Maargoed, na 2 dagen begin in dan eigenlijk te geloven dat ik straks zelf mag rondkarren!
Ik moet zeggen dat mijn fooddiary deze week wat lekkere dingen bevat!

2014-07-06 14.14.25
Ik begon zondagmiddag met een salade. Nog steeds niet verveeld! Dit keer met mais erdoor. Super lekker en ga ik zeker vaker doen. Ik ga trouwens ook een artikeltje maken over de salades die ik als lunch eet, omdat het zo vaak voorbij komt!

2014-07-06 18.44.51
Het ziet er te smerig voor woorden uit maar ik vind dit heel lekker: een rijstprutje. Oftewel: rijst met wat overgebleven groenten, kaas en ketchup.

2014-07-07 09.19.51
Ontbijtje met kwark, muesli en wat noten on top. Heerlijk!

2014-07-08 09.46.17
Verder heb ik maandag schijnbaar geen foto’s gemaakt? Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Dus we springen naar het ontbijt van dinsdag. Hoe verrassend: kwark maar dit keer met de cranberry melange van de Lidl. Mijn favoriet!

2014-07-08 18.23.28
Dinner time! Ook dit ziet er niet heel lekker uit maat dat was het wel! Het was gnocchi met erwten, ui, spekjes en roomkaas. Daarbij komkommer uit eigen kas. Lekker fris was dat!

2014-07-09 13.33.32
Mijn easy lunch van woensdag: een bammetje met hummus, sla, komkommer en pitten. En een boterham met roem kaas van de Jumbo. Dat is trouwens echt een aanrader als je van wat oudere kaas houdt. Heel smaakvol!

2014-07-09 16.10.30
En in ging sinds een lange tijd weer wat bakken! Vaak zijn het echt periodes waarin ik een paar keer per week wat aan het bakken ben en dan weer een hele tijd niet. Het kriebelde weer dus ik ging aan de slag met een kwarkbrood. Tegen mijn verwachtingen in superrr lekker én gezond!

2014-07-09 18.34.42
Ik weet niet wat het met het avondeten deze week is maar alles ziet er super onsmakelijk uit. Terwijl dat helemaal niet het geval is. Dit was een romige tomatenrisotto met geitenkaas en een salade. Heerlijk!

2014-07-10 13.34.18
De cherrytomaten in de kas beginnen de groeien. Super lekker en we hadden er gelijk best veel.

2014-07-10 16.47.18
En ook de bramenstruik begon ineens te groeien en er zaten al wat goede bramen aan. Zo lekker! Alleen soms denk je dat een braam goed is, en dan proef je het en dan is hij nog zuur en hard van binnen! Iemand het perfecte trucje daarvoor?

2014-07-10 18.16.50
Mijn moeder kookte voor de verandering eens. Een pasta van Rudolph van Veen van De Makkelijke Maaltijd. Een pasta met tonijn, courgette, prei, paprika, tonijn en een kaassaus. De reactie van mijn vader: mwahh gaat wel. Terwijl hij echt een vuilnisbak wat eten betreft is. Je begrijpt dat mijn moeder niet heel erg gecharmeerd daarvan was haha. Het was overigens wel oké, niet heel lekker maar ook niet vies.

2014-07-10 20.19.35
En dit jongens (en meiden), is GODDELIJK! Ik had nog een halve banaan over en ik had al een tijdje het idee om een soort fudge te maken van banaan. Ik besloot gewoon helemaal geen recept op te zoeken maar gewoon alles met mijn gevoel en smaak te doen. Wat is dit goed gelukt! Ik was echt wel een beetje trots op mezelf. En het is helemaal gezond!

2014-07-11 11.41.55
En vrijdag was het zo ver: mijn rijexamen. Ik had ergens gelezen dat mensen vonden dat een banaan hielp tegen de zenuwen. Prima, dan eet ik gewoon een banaantje! Of dat het ook écht was of niet: ik was lang niet zo zenuwachtig als ik had verwacht. Mijn rijinstructrice en de examinator waren lekker aan het kletsen (de reden waarom ik mijn instructrice had meegenomen) zodat ik lekker kon rijden. Ik was eigenlijk redelijk ontspannen en het voelde als een rijles, maar dat iets spannender!

2014-07-11 20.44.51
En zoals je net al kon lezen: ik was gewoon geslaagd! Helemaal happy. Deze foto past helemaal niet in deze fooddiary maar voor deze keer mag het wel vind ik. Mijn buurjongen en zijn vader kwamen deze onwijs mooie bos bloemen brengen. Wat lief!

2014-07-12 14.28.01
Zaterdag kwam het besef pas écht. Jammer genoeg moet ik nog anderhalve week wachten voordat ik echt mag rijden. We moeten helemaal naar Breda om het aan te vragen én om op te halen. En vrijdag waren ze dicht….
Maargoed, waar het op deze foto om gaat: een heerlijk stuk roggebrood met een onbeschofte lik pindakaas.

2014-07-12 18.38.57
En het avondeten van zaterdag: de inmiddels vaak gemaakte tomaat paprika soep. Met balletjes, gnocchi én geraspte kaas. Heerlijk!

Geef een reactie

