Recept: Mexicaanse eischotel

 photo 2014-04-10182713_zps5e43c5ca.jpg
Hier kon je al lezen dat ik de laatste tijd helemaal gek ben op eieren. Dit is recept wilde ik al lange proberen maar ik wist niet hoe ik het precies vorm ging geven. Als ik op internet zocht naar di soort recepten kwam er elke keer wat anders uit. Ik besloot zelf maar wat te proberen. Zo moeilijk kon het immers niet zijn. Het is eigenlijk gewoon een dikke tomatensaus met eieren. En gelukkig viel het onwijs goed in de smaak!

Ik besloot voor een Mexicaans achtige versie te gaan. Echt Mexicaans kun je het natuurlijk niet noemen maar als de kidneybonen en maïs geven mij altijd dat gevoel. Eigenlijk verschilt dit recept niet veel van een vulling voor in de wraps of een ovenschoteltje met tortillachips. Maar dat maakt het niet minder lekker! Het is heel simpel en super snel te bereiden. Je hoeft dus echt geen keukenprinses hiervoor te zijn.

 photo 2014-04-10182750_zps741664ec.jpg

Je kunt hier eigenlijk van alles bij eten. Wat tortillachips maakt het nog wat meer Mexicaans. Maar een frisse salade maakt het lekker zomers. Heel veelzijdig dus!

Benodigdheden voor 4 personen:
1 pakje tomatenblokjes
1 ui
1 paprika
1 klein blikje maïs
1 klein blikje kidneybonen
1 eetlepel suiker
4 eieren
40 gram geraspte kaas
Olie, zout en peper.
Grote koekenpan

Bereidingswijze:
•Snipper de ui en snij de paprika in reepjes. Fruit de ui in wat olie glazig en voeg de paprika toe. Bak deze 5 minuten mee.
•Doe het pak tomatenblokjes erbij en breng op smaak met zout, peper en 1 eetlepel suiker. Laat het 10 minuten op een laag vuurtje staan.
•Voeg de maïs en kidneybonen toe en verwarm ze kort mee. Maak 4 kuiltjes en breek de eieren erboven en strooi de gerapste kaas over de schotel. Doe een deksel op de pan en laat de eierenl op een zacht vuurtje ongeveer 5-8 minuten stollen. Wanneer het eiwit gestold is, is het klaar!

5 gedachtes over “Recept: Mexicaanse eischotel

Geef een reactie

